یک استاد حوزه علمیه گفت:رفع کرونا و یا مریض شفا دادن برای اهل‌بیت(ع) چیزی نیست اگرچه امام حسین(ع) مریض شفا می‌دهند و از مردم رفع گرفتاری هم می‌کنند اما ما دنبال معجزات بزرگتری از امام حسین(ع) هستیم معجزاتی نظیر ظهور امام زمان(ع).

معجزاتی همچون ظهور با امام حسین(ع) امکان پذیر است/ اثر هیچ تبلیغی مثل اربعین نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» گفت: بنده به معجزه در حرم اعتقاد دارم اما اگر بخواهیم از معجزه امام حسین(ع) حرف بزنیم دو معجزه اخیر ایشان یادآوری می‌کنم یکی در دفاع مقدس که تمام جهان با ما می‌جنگید که به یاری امام حسین(ع) ما بر همه دنیا پیروز شدیم. یکی دیگر معجزه امام حسین(ع) در پیروزی نبرد با تروریست‌هایی که حامیان بین‌المللی داشتند جریان مدافعان حرم از معجزات حضرت زینب کبری(س) است.

 

وی افزود: رفع کرونا و یا مریض شفا دادن برای اهل‌بیت(ع) چیزی نیست اگرچه امام حسین(ع) مریض شفا می‌دهند و از مردم رفع گرفتاری هم می‌کنند اما ما دنبال معجزات بزرگتری از امام حسین(ع) هستیم معجزاتی نظیر ظهور امام زمان(ع) که می‌تواند با امام حسین(ع) رخ دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: یکی از اساتید دانشگاه کشورمان می‌گفت که من حاضرم ثابت کنم جلسات معنوی و اربعین برای رفع بیماری‌ها موثر است او می‌گفت که ۵۰ مقاله علمی و پژوهشی در این زمینه دارد که در جهان پذیرفته می‌شود و اینکه ما اشتباه کردیم که برای این چنین مسائلی وقت نگذاشتیم. امروز بودجه آن تامین شده است از این استاد دعوت می‌کنیم مقاله‌های خود را ارائه دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از اعضای هیئت دولت با من تماس گرفتند و از دغدغه‌های آقای رئیسی درباره زیارت اربعین برای ما صحبت کردند، اظهار کرد: ایشان می‌فرمودند که دولت آقای رئیسی دیر مستقر شد که بتواند مقدمات لازم برای اعزام زائران به اربعین را فراهم کند سال بعد اربعین اینگونه نخواهد بود و می‌شود اربعین چند میلیونی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه درک عمق راهبردی اربعین یعنی اینکه باور کنیم امام حسین(ع) معجزات بزرگ می‌کند، گفت: ما دنبال این معجزه هستیم که مقدمات ظهور را فراهم کند. در دوران دفاع مقدس تنها با معجزه امام حسین(ع) بود که ما جنگ را به پیروزی رساندیم. حضرت زینب(س) معجزه کرد که بزرگ‌ترین حرکت تروریستی سازمان یافته که مستقیم از طرف آمریکا حمایت می‌شد با ناباوری تمام شکست خورد. معجزه دیگری کند ان‌شاالله تمام مقدمات فرج حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم می‌کند. این همان درک عمق راهبردی اربعین است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: اگر یک میلیارد کتاب درباره امام حسین(ع) نوشته و در جهان پخش شود اثر آن به اندازه حضور در بزرگترین اجتماع مسلمانان، شیعیان یا حتی غیر مسلمانان یعنی آزادی‌خواهانی که در این اربعین نخواهد بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به فرمایشی از آیت الله جوادی آملی، گفت: ایشان می فرمایند علم دینی و غیردینی نداریم علم و دانش پدیده ای الهی است. علم و دانش الهی هستند چرا که پرده از خلقت خدا برمی‌دارند.

 

وی با بیان اینکه اگر درک راهبردی داشته باشیم اختلافات فرهنگی و سیاسی ما برطرف می‌شود، عنوان کرد: سیاست کشور باید بر اساس دانش اداره شود کسانی که دو قطبی‌های کاذب در کشور می‌سازند خیانت می کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در خصوص مسئله حجاب دانش و روانشناسی باید بگوید که ما تا چه میزان باید به این امر اهمیت بدهیم، اظهار کرد: یک سیاستمدار وقتی می‌گوید حجاب اعتقاد شخصی است با بی خردی سخن می‌گوید در حالی که حجاب یک مساله علمی است که می توان با علم میزان آن را مشخص کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به فرمایشی از آیت الله بهجت مبنی براینکه دستورات دین ارشادی است یعنی اگر خدا هم دستور نمی‌داد شما با عقل خود باید به آن می‌رسیدید، ابراز کرد: آموزش در مدرسه باید بر اساس هوش هیجانی باشد و کودکان یاد بگیرند هیجانات بیرونی خود را کنترل کند. روانشناسی در هوش هیجانی می‌تواند بخشی از بیانات امام صادق(ع) را تبیین کند.

 

وی افزود: وقتی امام صادق(ع) می‌فرمایند صدقه دهید و انفاق کنید این صرفاً یک سخن اخلاقی نیست بلکه مبتنی بر دانش اقتصاد است. گزاره‌های اخلاقی و عشقی باید تفسیر معرفتی و علمی شود. خداوند باب رحمت خود را امام حسین(ع) قرار داده است اگر علم پیشرفت کند از نظر علمی نیاز انسان به حضور در حرم ثابت می‌شود این یک واقعیت علمی و نه یک سخن از روی احساسات است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.