رئیس سازمان حج و زیارت درباره قیمت بلیت سفر اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

اظهارات رئیس سازمان حج و زیارت درباره مبلغ  بلیت سفر هوایی اربعین

به گزارش قدس انلاین، اگرچه امسال شرایط حضور در مراسم اربعین به صورت محدود و با شرایط خاصی برای زائران  ایرانی فراهم شده است اما قیمت بلیت هواپیما برای حضور در این مراسم همچنان  در بلاتکلیفی به سر برده و  از حدود شش تا ۱۰ میلیون تومان در بازار سیاه و به صورت غیرقانونی در حال عرضه می باشد.

هزینه بالای این بلیت  برای حضور در مراسم مذهبی اربعین در حالی است که همزمان هزینه  تورهای گردشگری کشورهای همسایه ایران با اقامت چند روزه مبلغی بین ۵تا ۸میلیون تومان است . این دوگانگی باعث ایجاد گلایه مردم از مسئولان مربوطه شده است که چرا از حداکثر امکانات و ظرفیت ها برای تسهیل حضور در مراسم اربعین و کاهش هزینه ها استفاده نمی کنند. دومین موضوعی که باعث نگرانی برخی از هموطنان شده است، ابتلای احتمالی زائران ایرانی به بیماری کرونا در هنگام بازگشت به کشور است.

*قیمت منطقی است

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به دغدغه های مردم  به خبرنگار ما می گوید: قیمت ۵تا ۶میلیون تومان برای سفر هوایی اربعین کارشناسی شده و منطقی است.

علیرضا رشیدیان با رد فروش بلیت اربعین در بازار سیاه  افزود: تاکنون هنوز یک بلیت برای سفر اربعین فروخته نشده و تازه  روز یکشنبه ۱۱هزار اسم به سامانه هواپیمایی کشوری ارسال و همزمان یک پیامک نیز برای افراد برای  دریافت بلیت  ارسال شد .

وی با بیان اینکه فروش بلیت بدون داشتن ویزا غیر قانونی است ، بیان داشت: کمیته حمل و نقل  ستاد  اربعین از تمام ظرفیت خود برای تعیین قیمت منطقی بلیت این سفر علی رغم تقاضاهای زیادی که در این ایام وجود دارد و به طور طبیعی باعث افزایش قیمت می شود استفاده کرده است زیرا در کشورهای خارجی برخی ایرلاین ها هزینه سفر به عراق را تا ۱۸میلیون تومان به فروش رسانده اند.

رشیدیان ادامه داد: حتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق طی ملاقاتی که با وی داشتیم اعلام کرد در ایام معمولی بلیت سفر یک طرفه به عراق را ۳میلیون و ۷۵۰هزار تومان خریداری می کند از این رو بلیت سفر رفت و برگشت به عراق در شرایط معمولی هفت میلیون تومان می باشد و از طرفی در شرایط پیک انتظار این است که قیمت ها افزایش پیدا کند اما با تدابیر انجام شده کمیته حمل و نقل ستاد اربعین که متولی ان سازمان هواپیمایی است با در نظر گرفتن تخفیف های فرودگاهی  و همکاری شرکت های هوایی هزینه این سفر در ایام اربعین حتی کمتر از شرایط معمولی مبلغ ۵میلیون تومان  و برای شهر مقدس مشهد نیز با توجه به افزایش مسافت و هزینه سوخت مبلغ ۶میلیون تومان در نظر گرفته شد.  

وی در مورد سامانه سماح نیز گفت: این سامانه در بسیاری از استان های کشور تکمیل شده است و اگر کسی در این استان ها انصراف دهد سامانه مجددا برای ثبت نام سایر متقاضیان باز می شود  .

*تست PCR

رشیدیان در مورد هزینه تست PCR نیز گفت : هزینه این تست برای سفر رفت با خود زائران است نخست وزیر عراق طی بخش نامه ای اعلام کرده است هر ایرانی که وارد فرودگاه های عراق می شود باید دارای سه مدرک ویزای معتبر، کارت دو مرحله واکسیناسیون کرونا  و تست PCR حداکثر تا ۷۲ساعت  باشد .

وی ادامه داد: برای برگشت از این سفر و به منظور رفع نگرانی از برخی دلواپسان  که هر موقع موضوع های فرهنگی و مذهبی مطرح می شود  به دنبال جوسازی هایی مبنی بر افزایش شیوع کرونا در کشور از طریق بازگشت  زائران اربعین هستند در حالی که طی هفته های اخیر  تعداد زیادی در سفرها و تورهای گردشگری کشورهای همسایه شرکت کردند و نگرانی از بابت بازگشت انها و شیوع مجدد کرونا مطرح نشد ، هزینه تست PCR همه زائرین اربعین در مبادی هوایی و زمینی  ایران رایگان خواهد بود .

رشیدیان ادامه داد: افرادی که تست PCR آنها نیز مثبت اعلام شود توسط دانشگاه های علوم پزشکی به مراکز درمانی و قرنطینه معرفی خواهند شد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.