مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: در عمل به برنامه ششم توسعه، سند نهایی توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی تمام‌روستایی استان در حال تدوین است که تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

سند توسعه روستایی خراسان رضوی در حال تدوین است

به گزارش قدس آنلاین ، جواد سخدری  اظهار داشت: به استناد قانون برنامه ششم توسعه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها مکلف به تدوین سند توسعه روستایی با تاکید بر حوزه اقتصادی و اشتغالزایی شده اند که در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری جهاد دانشگاهی در حال انجام این کار است.

وی بیان کرد: تاکنون سند برای حدود هزار و ۷۵۰ روستای خراسان رضوی تهیه شده که برای ترکیب این اسناد، یک سند مجزا برای توسعه کل روستاهای استان در حال تدوین است که این سند برنامه عملیاتی کلیه دستگاه های دولتی و فعالان بخش خصوصی را به منظور ایجاد ۱۱۸ هزار فرصت شغلی، رساندن نرخ بیکاری روستاهای استان به هفت درصد و نرخ مشارکت اقتصادی آنها به ۴۸ درصد طراحی و ارایه می کند.

وی اظهار داشت: تمرکز اصلی این سند بر تعیین نقش و جایگاه روستاها در توسعه اقتصادی مبتنی بر زنجیره های ارزش در خراسان رضوی است که اگر دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی طبق برنامه های این سند عمل کنند، این استان به اشتغال، نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی مطلوب در روستاها خواهد رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که براساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف شده سالانه برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پنج هزار روستا را تهیه کند که سهمیه خراسان رضوی هزار و ۶۴۵ روستا در چهار سال گذشته بود.

رضا جمشیدی افزود: موفق شده ایم برنامه توسعه هزار و ۷۳۴ روستا را در چهار سال مزبور تهیه و اسناد آن را به تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و شورای برنامه ریزی خراسان رضوی برسانیم.

وی اظهار داشت: در چهار سال گذشته سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی همه دهستانها در ۱۴ شهرستان و شمار از دهستانهای ۱۹ شهرستان دیگر استان تهیه شده که برنامه امسال این سازمان تهیه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای همه شهرستانها است، به این معنا که برای هر شهرستان یک سند اشتغال روستایی تدوین و تصویب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.