سال گذسته در چنین ایامی، توافقنامه سازش وعادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی که به‌طور رسمی "توافق ابراهیم" نامیده می شود، بی توجه به ظلم و جنایت رژیم غاصب و کودکش اسرائیل علیه ملت فلسطین و سرزمین های مقدس اسلامی، بین دو طرف امضا و توسط دونالد ترامپ اعلام شد که در ادامهٔ بیانیهٔ مشترکی بود که در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۰ توسط ایالات متحده آمریکا، رژیم اسرائیل و امارات متحدهٔ عربی تحت عنوان توافق ابراهیم اعلام شده بود.

سد بلند مقاومت بحرین مقابل توافق سازش آل خلیفه با رژیم صهیونیستی

ابراهیم العرادی مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین در گفتگو با خبرنگار قدس  در پاسخ به این سؤال که پس از گذشت یک سال از عادی سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی دستاوردهای آن چه بوده و چه کسی برنده و بازنده این معامله بوده است تصریح کرد: پس از گذشت ماه ها از توافق ننگین عادی سازی با رژیم اسرائیل که خانواده آل خلیفه در بحرین به تنهایی و بی توجه به خواست مردم و به دستور آمریکا و چرغ سبز عربستان انجام داده، بازنده بزرگ آن، آل خلیفه و همین محوری است که نبرد مقابل مقاومت را باخته است.

ابراهیم العرادی افزود: بنابرین، بازنده های این معامله نگنین، رژیم آل خلیفه در بحرین، رژیم امارات و رژیم محمد بن سلمان هستند و باید تأکید کنیم که رژیم آل خلیفه صرفا یک مجری و بازیچه در این پروژه عادی سازی است و فی نفسه در معادلات و موازنه های بین المللی و حتی در همین پروژه هیچ جایگاه قابل ذکری ندارد و آنها خود نیز به این مسئله واقف هستند. الحمدلله اکنون بر افکار عمومی جهان عرب و فلسطین و نیز آزادگان جهان روشن است که بین ملت بحرین که محب وحامی مسئله فلسطین هستند با حکام آل خلیفه تفاوت وجود دارد.

مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین در ارزیابی خود از اوضاع داخلی بحرین و تاثیر توافق عادی سازی بر موضع آنها در قبال مسئله فلسطین تأکید کرد: این توافق نه تنها موضع حمایتگرانه ملت بحرین از مسئله فلسطین را تغییر نداده، بلکه باعث شده یک حالت بسیج همگانی و اتحاد فراگیر در بین مردم و مخالفان رژیم شکل گرفته و همه تریبون ها، کنفرانس ها و همایش های مردمی در داخل و خارج از کشور، تحت عنوان مسئله فلسطین برگزار می شود و ما نیز در ائتلاف 14 فوریه خیلی پیش از این ها بر این رویکرد بوده ایم و در بیروت، لندن و هرجایی که امکان داشته، علیه عادی سازی کنفرانس برگزار کردیم.

وی ادامه داد: بنابراین، ملت بحرین سد بزرگی را مقابل این پروژه صهیونیستی آمریکایی شکل داده است؛ پروژه ننگینی که رژیم آل خلیفه به آن تن داده و رسانه های تحت امر آن به ویژه تلویزیون بحرین مجبور به تبلیغ برای این پروژه هستند. با این وجود، فعالیت های مردمی علیه عادی سازی طی سال گذشته ادامه داشته و این تأکید می کند که ملت بحرین نه تنها عادی سازی را نپذیرفته اند، بلکه از آن به عنوان خیانت بزرگ به مسئله فلسطین و خنجر از پشت به ملت آن تعبیر کرده اند.

ابراهیم العرادی در پاسخ به این سؤال که آیا این توافق باعث تقویت و قدرت بیشتر رژیم صهیونیستی شده یا نتیجه عکس داشته، توضیح داد: اگر نگاهی به تحولات یک سال گذشته سرزمین های اشغالی فلسطین و نوار غزه داشته باشیم، پاسخ سوال را پیدا خواهیم کرد. پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد شمشیر قدس به وضوح شکست و سقوط توافقات عادی سازی را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که اینگونه توافقات نه فقط نمی تواند اسرائیل را قوی تر و امن تر کند، بلکه بالعکس باعث اتحاد بیشتر ملت فلسطین و تحکیم اراده آنها برای اخراج صهیونیست های غاصب و اشغالگر از وطن خود خواهد شد. صهیونیست ها وقتی در همه جنگ ها و نبردهای خود شکست خوردند، به خیال خود خواستند آنچه را در میدان به دست نیاورده اند در دیدارهای دیپلماتیک و امضای توافقات بدون پشتوانه مردمی بدست آورند، که به طور قطع موفق نشده و نخواهند شد تا براین خواسته خود دست یابند؛ چرا که ملت های مسلمان آن را نمی پذیرند.

مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه با اشاره به اینکه در زمان امضای توافق عادی سازی دونالد ترامپ در کاخ سفید مستقر بود و امروز جو بایدن ساکن آنجاست، بر نبود تفاوت میان این دو رئیس جمهور در حمایت از رِژیم جعلی اسرائیل تأکید کرد و گفت: سیاست دولت پنهان آمریکا که لابی صهیونیستی نقش تعیین کننده ای در آن دارد، حمایت بی چون و چرا از اسرائیل است، بنابراین افرادی مثل ترامپ و بایدن فقط وظیفه دارند تا این سیاست ها را اجرایی و عملی کنند؛ تنها تفاوت این است که بایدن برخلاف ترامپ که به شیوه مستقیم و متوحشانه این سیاست را اجرایی می کرد، بایدن امروز آن را به شیوه نرم اجرا می کند و در نهایت هم می خواهد تا به همان چیزی دست یابد که ترامپ می خواست. بنابراین این افراد فقط وظیفه دارند تا خواسته های استعماری صهیونیستی را در منطقه اجرایی کنند و موضع دولت آمریکا در قبال اسرائیل تغییر ناپذیر است.

وی در پایان به پیش بینی از آینده توافقات عادی سازی با رژیم صهیونیستی و نحوه تعامل ملت بحرین با آن پرداخت و گفت: ملت بحرین قدرتمندتر از هر زمانی به مقاومت در برابر این پروژه چه در سطح داخلی وچه در سطح خارجی و چه در سطح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ادامه خواهد داد. رژیم آل خلیفه امروز در تلاش است تا فرهنگ صهیونیستی را وارد و بر شیوه های آموزش و فرهنگی ملت بحرین تحمیل کند و اسرائیل قصد دارد از هر روزنه ای به داخل مردم بحرین نفوذ کند، اما ملت بحرین همه چیز را علیه خود آنها دگرگون کرده و این حتی در تحلیل ها و اظهارات مسئولان صهیونیستی نیز واضح است؛ به گونه ای که می گویند مردم بحرین مخالف عادی سازی هستند. بنابراین فقط رژیم آل خلیفه موافق عادی سازی است و در سطح مردمی این پروژه سقوط کرده است و ما در ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه در رأس مقابله با توافقات عادی سازی قرار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.