در نشست هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای برپایی مراسم دهه آخر صفر، بر ضرورت ترویج شعار محوری «همه خادم الرضاییم» و تولید محتوای فرهنگی، معنوی و اجتماعی در ذیل این شعار تأکید شد.

ترویج شعار «همه خادم الرضاییم» در دهه آخر ماه صفر

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این نشست گفت: بزرگ‌ترین افتخار آستان قدس رضوی خدمت‌ به زائران امام رضا(ع) بوده و یکی از مهم‌ترین ایام این خدمت‌رسانی، دهه آخر ماه صفر است، به همین دلیل امسال برای این دهه شعار «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» انتخاب شده تا یک بسیج عمومی به‌منظور توسعه خدمت‌رسانی در سراسر کشور شکل بگیرد.

ضرورت هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی
مالک رحمتی به اشاره به اینکه، «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» شعار محوری آستان قدس رضوی در این ایام خواهد بود، افزود: همه ما خادم مردم هستیم و این شعار متناسب با شرایط حاضر انتخاب شده است، از این‌رو انتظار می‌رود در فضای عمومی جامعه در عرصه‌های رسانه‌ای، مجازی و محیطی شهر مشهد نیز این شعار محقق شود و همه دستگاه‌های اجرایی نیز در ایام دهه پایانی ماه صفر با این شعار به مردم خدمت‌رسانی کنند.
وی افزود: در آستانه ایام دهه پایانی ماه صفر باید تلاش کنیم با هماهنگی کامل و هم‌افزایی و مشارکت تمام مدیران اجرایی در سطح استان و شهر مشهد، بهترین خدمات و برنامه‌ها را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زائران امام رضا(ع) ارائه و سطح کیفی خدمت‌رسانی را افزایش دهیم.

توسعه مفهوم خدمت در عرصه سلامت
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: باید مفهوم «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» را توسعه دهیم و در شرایط امروز، با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، زمینه‌های گسترده‌ای برای این نوع خدمت‌رسانی وجود دارد و گره‌گشایی از کار مردم و پای‌کار مردم آمدن مفهوم و کارکرد متعالی‌تری یافته است و خوشبختانه آستان قدس رضوی و کانون‌های خادمیاری فعال در سراسر کشور به خوبی این موضع را درک کرده و حوزه‌های خدمت‌رسانی را گسترش داده‌اند.
رحمتی تصریح کرد: در زمانی خادم الرضا بودن تنها محدود به ارائه خدمات اسکان و تغذیه برای زائران حضرت بود اما امروزه زمینه‌های بسیار متعددی برای توسعه این خدمت وجود دارد.
وی افزود: یکی از این حوزه‌های که در شرایط امروز با آن مواجه هستیم، نجات جان انسان‌ها و توجه به حوزه سلامت، درمان و پیشگیری است که با تدابیر و دستورات ویژه تولیت آستان قدس، بخش‌های مختلف این آستان ورودی جدی به این عرصه داشتند و همگان شاهد و ناظر آن بوده‌اند.

استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی
رحمتی به شرایط خاص کرونایی نیز اشاره کرد و افزود: ما بر اساس تاکید تولیت آستان قدس رضوی، تمامی برنامه‌های این دهه را با دو رویکرد «رعایت دستورالعمل‌ها» و «استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی» برای بهره‌مندی عموم دلدادگان اهل بیت(ع) اجرایی خواهیم کرد. ضمن آنکه علاوه بر محوریت مشهد و استان در این برنامه‌ها، تدابیری نیز برای حوزه بین‌الملل و زائران غیرایرانی اتخاذ شده است.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ ماه است که با چالش بیماری کرونا مواجه هستیم اما خوشبختانه این روزها واکسیناسیون عمومی سرعت گرفته است و به همین دلیل افکار عمومی انتظار دارد ما، دستورالعمل‌های بهداشتی مناسبی را اجرایی و با یک مدیریت هوشمند، شرایط بهره‌مندی از زیارت و برگزاری مراسم مذهبی را تسهیل کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امیدواریم با هم فکری، هم‌افزایی و هم‌صدایی مدیران ارشد استان از این شرایط عبور کنیم و بتوانیم به نحو شایسته میزبان زائران باشیم.

رحمتی ضمن تشکر از همه مدیران اجرایی استان و مشهد مقدس که در اجرای برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر همراهی و تعامل دارند، گفت: این جلسه پیرو جلسه مشورتی که با حضور نماینده محترم ولی فقیه، ‌تولیت محترم آستان قدس رضوی، استاندار محترم و برخی دیگر از مدیران برگزار شده، برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر برگزار می‌شود و نیز جلسات متعددی با حضور مدیران اجرایی استان در خصوص ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران و مجاوران در ایام پایانی ماه صفر برگزار می‌شود.

همچنین در این نشست محمدصادق براتی معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، سید محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد مقدس و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

رونمایی از شعار و نشان دهه آخر صفر
در این نشست از نماد ویژه آستان قدس رضوی برای دهه آخر صفر نیز رونمایی شد. این نشان بر پایه شعار محوری «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» طراحی شده و تلاش خواهد کرد فرهنگ خدمت‌رسانی عمومی به زائران حضرت رضا(ع) بیش از پیش ترویج کند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.