دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش جزئیاتی از برگزاری هزارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور در روز گذشته را تبیین کرد.

تقسیم کار ملی جهت اجرای سندتحول بنیادین

محمود امانی طهرانی در این باره اظهار کرد: امسال یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش در ایران است و روز گذشته هزارمین جلسه شورا با حضور رئیس جمهور در بدو کار دولت سیزدهم برگزار شد.

وی افزود: رئیس جمهور، رئیس شورای عالی آموزش و پرورش است که در غیاب وی با ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود. در سنوات گذشته این توفیق کمتر حاصل می‌شد که جلسات با حضور رئیس جمهور برگزار شود. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مباحث در دو بخش مطرح شدند عنوان کرد: نخست پیرامون اهمیت آموزش و پرورش و نقش شورای عالی در بهبود کیفیت آن و حل مشکلات بود که رئیس جمهور به نکات مهمی اشاره کرد از جمله اینکه شورای عالی باید محلی برای تبیین راهکارهایی جهت رفع مشکلات اساسی آموزش و پرورش باشد. همچنین راه اجرای سند تحول را مشخص و برای دستگاه‌های دیگر تعیین تکلیف کند.

امانی با اشاره به اینکه در بخش دوم، ماده واحده ای مطرح و تصویب شد که به تشکیل ستاد هماهنگی و اجرایی ذیل شورای عالی آموزش و پرورش برای ایجاد هم افزایی و تقسیم کار ملی میان همه دستگاه‌های مرتبط با سندتحول بنیادین برمی‌گردد گفت: این جلسه را می‌توان طلیعه حرکت نظام مند و موثر در اجرای جدی سندتحول بنیادین دانست.

وی افزود: در ماده واحده مهمترین نکته قائل شدن یک نقش ستادی ذیل شورای عالی آموزش و پرورش است تا دستگاه‌های دیگر وظایف خود را در باب آموزش و پرورش شناخته و به آن عمل کنند. تقسیم کار ملی بسیارحائز اهمیت است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد که باید مشارکت دستگاه‌ها به شکل دقیق تبیین و در برنامه کارشان گنجانده شود. هم‌چنین رئیس جمهور تاکید کرد که بودجه خاصی توسط سازمان برنامه و بودجه ذیل ماده واحده گنجانده شود و کمک کند تا عدالت آموزشی نیز ارتقاء یابد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.