طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته ۴۲۳ هزار و ۸۷۲ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا ممبتلا شده و همچنین ۶ هزار و ۲۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.

 ابتلای بیش از ۴۲۳۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۲۹ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۲۴۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۰۶ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۰۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۸۶ هزار و ۷۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۲۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۹۴ هزار و ۶۱۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۴ هزار و ۹۲۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۳۴ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۵ هزار و ۴۱۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷ هزار و ۸۸۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۶۷ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۹۱ هزار و ۳۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه و ایران نیز به‌ترتیب با ۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۴۸، ۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۶۷۲، ۶ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۴۸، ۶ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۴۷ و ۵ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۲۳۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۹۴ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۲۴۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌ترتیب با ۳۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۷۴، ۳۲ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۹۸۲ و ۲۰ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۹۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.