مازندران- معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری از اجرای طرح جایگزین تنفس در جنگل‌های مازندران خبر داد.

طرح جایگزین تنفس به ‌زودی در جنگل‌های مازندران اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، فتح الله غفاری چراتی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری گفت: فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل تهیه شده است و نحوه و زمان اجرا باید مشخص شود که از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

غفاری در ارتباط با اجرای طرح جایگزین طرح تنفس جنگل‌های شمال اظهار کرد: طرح فنی حفاظتی جنگل‌های مازندران منطقه ساری مشتمل بر ۲۷ حوزه و ۱۹۷ سری کتابچه آماده شده و به زودی برای اجرا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل در ساری آغاز خواهد شد، افزود: تهیه این طرح باتوجه به حجم بالای کار از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و نیروها وقت زیادی برای تهیه طرح‌ها گذاشتند.

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری با اشاره به اینکه طرح تنفس، یک ایده و تفکر بود، تصریح کرد: ولی طرح فنی و حفاظتی طرح است که گام مثبتی در راستای حفظ و احیای جنگل‌های شمال خواهد بود.

غفاری با اشاره به بارش‌های خوب در جنگل‌های شمال، اضافه کرد: تنش خشکی موجب تغییر رنگ برخی درختان شده است.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری با بیان اینکه سیلاب ماه گذشته موجب انتقال درختان به پایین‌دست شده است، یادآور شد: در شهرهای بابل، آمل و سوادکوه شمالی بخشی از درختان سیل آورده، انتقال یافته و بخشی نشانه‌گذاری و درحال آگهی بوده تا به فروش برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.