رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۶۶ درصد ماموریت‌های هلال احمر در حوزه سوانح جاده‌ای است، از انتقال ۶۹۲۷ نفر از مصدومان سوانح و حوادث توسط هلال احمر به مراکز درمانی خبر داد.

۶۶ درصد ماموریت‌های هلال‌احمر در حوزه سوانح جاده‌ای است

به گزارش قدس آنلاین از جمعیت هلال احمر، کریم همتی در خصوص اهم ماموریت های سازمان امداد و نجات در پنج ماه نخست سال جاری گفت: مجموعا از روز نخست سال جاری تا پایان روز ۳۱ مرداد ماه، ۱۳ هزار و ۲۲ مورد ماموریت امداد و نجات توسط هلال احمر انجام که از این تعداد ۱۱ هزار ۳۲۸ مورد در قالب عملیات و ۱۶۹۴ ماموریت در قالب خدمات حضوری و مناسبتی بوده است.

وی افزود: امدادرسانی به ۳۳ هزار و ۸۲۱ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف در قالب این ماموریت ها صورت گرفت. همچنین ۶ هزار و ۹۲۷ نفر از مصدومین به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی در این بازه زمانی منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در پنج ماه نخست سال جاری توانستند ۹ هزار و ۱۷۰ نفر از مصدومین حوادث جاده ای را طی ۱۳۰۶ عملیات نجات فنی، جانشان را نجات دهند و برای ۷ هزار و ۲۴ نفر آسیب دیده در حوادث مختلف نیز اسکان اضطراری مهیا شد.

همتی در خصوص درصد فراوانی ماموریت های امداد و نجات به غیر از خدمات حضوری و مناسبتی گفت: ۶۶ درصد ماموریت های انجام شده توسط هلال احمر در حوزه حوادث جاده ای بوده، ۱۲ درصد حوادث کوهستان، ۳ درصد حوادث جوی، ۲.۷ درصد حوادث ساحلی، ۱.۴ درصد آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ۰.۴ درصد حوادث مربوط به زمین لرزه و ۱۴.۵ درصد ماموریت ها نیز در سایر حوزه ها انجام شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ناوگان هوایی هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز، ادامه داد: در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، ناوگان هوایی هلال احمر۵۸۳ ساعت پرواز در قالب ۷۷۶ سورتی داشته است و ۱۵۷۵ نفر از عوامل امدادی بوسیله این ناوگان به محل حوادث اعزام شدند. در این مدت ۷۷ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم اقلام‌ و تجهیزات امدادی نیز توسط بالگردها به محل حادثه ارسال شده و ۵۴ مصدوم نیز به وسیله بالگرد به بیمارستان جهت درمان تخصصی منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان در پنج ماه نخست امسال تصریح کرد: ۱۶۵۲ دستگاه چادر، ۸ هزار و ۴۲ تخته پتو، ۳ هزار و ۲۱۴ تخته موکت، ۴۰۲ شعله والور، ۱۰ هزار و ۷۹۸ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳ هزار و ۷۰۲ بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته و ۲۱ هزار و ۲۴۵ قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.