قطر در قبال بازیکنانی که در جام جهانی شرکت می‌کنند می خواهد همان موضعی را داشته باشد که در قبال تماشاگران داشته و واکسیناسیون را الزامی نماید.

واکسن فوتبالیست‌ها در جام جهانی قطر اجباری خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تایمز، دولت قطر در حال تلاش برای اجباری کردن واکسن کرونا برای بازیکنان فوتبال در آستانه جام جهانی فوتبال است که سال آینده در این کشور برگزار می‌شود.

این کشور حاشیه خلیج فارس قبلاً اعلام کرده است که طرفداران شرکت کننده در این مسابقات که از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود، باید به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند تا حق ورود به این کشور و ورزشگاه‌ها را داشته باشند.

در ماه ژوئن سال جاری، خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی، نخست وزیر اعلام کرد که در تلاش است تا یک میلیون دوز واکسن اضافی را برای ایمن سازی هواداران تأمین کند.

قطر در حال حاضر بیش از ۴.۶ میلیون واکسن تزریق کرده است و ۸۲ درصد از جمعیت آن به طور کامل واکسینه شده است و از بالاترین نرخ های جهان است.

به گفته The Athletic قطر در قبال بازیکنانی که در جام جهانی شرکت می‌کنند نیز از موضع یکسانی برخوردار است و این می‌تواند ستاره‌هایی را که تمایلی به واکسن زدن ندارند را درگیر کند.

سخنگوی فیفا به این رسانه گفت: با توجه به همه گیری کووید -۱۹، قطر به عنوان کشور میزبان ضمانت‌های لازم برای حفاظت از سلامت و ایمنی همه شرکت کنندگان در مسابقات را ارائه می‌دهد و باید تمامی قوانین را پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.