کمیسیون اتحادیه اروپا با اعلام تصمیم خود مبنی بر حضور حداقلی در افغانستان، برقراری روابط دیپلماتیک با طالبان را به رعایت ۵ شرط منوط کرد.

پنج شرط اتحادیه اروپا برای برقراری رابطه با طالبان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون اتحادیه اروپا امروز سه شنبه با برگزاری یک نشست تصمیمی را اتخاذ کرد که بر اساس آن ساختاری منطقه ای به منظور هماهنگی با همسایگان افغانستان برای همکاری در زمینه های سیاسی راه اندازی خواهد شد.

در تصمیم امروز کمیسیون اروپا در این خصوص ادعا شده است که اتحادیه اروپا به تلاش های خود برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا در راستای این تصمیم قصد دارد به بهانه شرایط امنیتی در کابل پایتخت افغانستان حضوری حداقلی در این کشور داشته باشد.

به ادعای مقامات اروپایی این حضور در مواردی از قبیل رساندن کمک‌های بشردوستانه، رصد کردن وضعیت انسانی در این کشور و همچنین در روند خروج افرادی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، خواهد بود.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که تعامل و برقراری ارتباط دیپلماتیک با طالبان منوط به انجام ۵ شرط به ویژه احترام به حقوق زنان و دختران توسط طالبان است.

مقامات اروپایی تاکید کردند که این به معنی به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان نیست و رویکرد اروپا در مقابل افغانستان متناسب با اقدامات و سیاست طالبان در این کشور شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.