وزیر کشور درباره تصمیمات نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا، گفت: قرار شد محدودیت برای مشاغلی که با زدن ۲ دوز واکسن مصونیت عمومی پیدا می‌کنند، برداشته شود.

وزیر کشور: محدودیت‌ برخی مشاغل پس از تزریق ۲ دُز واکسن برداشته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز طرح شهید سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با تقویت هر چه بیشتر آن بتوانیم مرحله‌ شناسایی، مراقبت، قرنطینه، حمایت و واکسیناسیون با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.  

وزیر کشور افزود: مقرر شد در مرحله شناسایی میزان تستها را بیشتر کنیم تا به شکل هوشمند بتوانیم مراحل قرنطینه را بهتر پیاده سازی کنیم. بنا شد حمایت‌های شخصی  و صنفی را مجددا مورد بررسی قرار دهیم.  

وحیدی خاطرنشان کرد: نسبت به سرعت بخشی واکسیناسیون کاملا این آمادگی از طرف عزیزان ما در وزارت بهداشت با تمهیداتی که صورت گرفته وجود دارد و باید مردم با توجه به این‌ آمادگی‌ها هر چه سریعتر برای واکسیناسیون مراجعه کنند تا موضوع واکسیناسیون در کمترین زمان ممکن به انتها برسد.  

وی گفت: بحث دیگر نشست امروز راجع به پیگیری تامین معوقات کادر درمان بود که بخش‌هایی از این معوقات پرداخت شده و معوقات به مرور تکمیل خواهد شد.

وزیر کشور درباره محدودیت‌ها هم گفت: در این جلسه برخی محدودیت‌هایی که می‌تواند برداشته شود- به ویژه برخی مشاغل- مورد بررسی قرار گرفت. قرار شد محدودیت برای مشاغلی که با زدن ۲ دوز واکسن مصونیت عمومی پیدا می‌کنند، برداشته شود.

وحیدی ادامه داد: همچنین راجع به ترددهای مرزی و کنترل دقیق‌تر، تست در مبادی ورودی و خروجی به شکل زمینی و هوایی بحث و مقرر شد تمهیدات قوی‌تری در این رابطه وضع شود.  

وی در ادامه درباره برداشته شدن محدودیت های شبانه تاکید کرد: تردد شبانه تا  فوتی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش نیابد، برداشته نخواهد شد. ما به دنبال رفع محدودیت‌ها هستیم اما این موضوع باید همراه با کاهش ابتلاها و فوتی‌ها باشد.  

وزیر کشور در ادامه گفت: از نظر واکسن هیچ مشکلی نداریم و واکسن‌ها وارد شده است. عزیزان ما هم در وزارت بهداشت و بسیج و هلال احمر و همه دستگاه‌های همکار وزارت کاملا آمادگی دارند.

وحیدی یادآور شد: در حال حاضر با رفع محدودیت سنی و اعلام سن ۱۸ سال به بالا، اشخاص می‌توانند برای واکسیناسیون مراجعه کنند و ممنوعیتی از این حیث نداریم. بنابراین خواهش ما این است که حتماً مراجعه کنند و این کار هر چه زودتر انجام شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.