۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 769972

دنیای حرفه‌ای‌گری با تمام زرق و برق فریبنده و حواشی که دارد گاه آورده‌های فرهنگی و اخلاقی متنوعی را هم با خود برایمان به یادگار می‌آورد. در این سال‌ها لیگ ما پر بوده از بازیکنان بی‌کیفیت و گاهاً بی اخلاق خارجی که پول مفت به جیب زده‌اند و دلال‌های زرنگ خود را به نان و نوایی رسانده‌اند. سیاهه‌ای از این ستاره‌های بنجل در ذهن داریم که چون نمک بر زخم بی پولی ما تا ابد خاطرمان را می‌سوزانند.

با این حال بازیکنان و مربیانی هم بوده اند که چه در بعد فنی و چه در بعد اخلاقی معلم فوتبالیست‌های ما شده‌اند و جای خود را در ذهن و قلب هواداران و دوستداران فوتبال تا همیشه حفظ کرده‌اند. یکی از آن‌ها بی‌شک دیاباته است که علاوه بر کیفیت فنی بالا از نظر اخلاقی، رفتاری و گفتاری توانست جامعه هواداری را تحت تأثیر قرار دهد. او در آخرین گفت‌وگویی که در برنامه فوتبال برتر پخش شد عیارهای واقعی حرفه‌ای بودن و با اخلاق بودن را به نمایش گذاشت و در مقابل سؤال پوشیدن احتمالی لباس پرسپولیس بدون هیچ تملق و غلوی اذعان کرد که پیشه او فوتبال است و در دنیای حرفه‌ای‌ها این انتقال‌ها طبیعی است و هرجا لازم باشد فوتبال بازی می‌کند.

این در حالی است که در همین لیگ خودمان خیلی از بازیکنان برای حفظ جایگاهشان در تیم‌ها دست به هر دغل بازی می‌زنند و به شکلی ناباورانه کری می‌خوانند و رنگ عوض می‌کنند. احترام و صداقتی که دیاباته در این مدت در تقابل با هواداران داشت و البته خوش‌قولی‌هایی که در رفت و برگشت‌هایش به تمرینات استقلال، یک کلاس بالا از حرفه‌ای بودن برای ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.