امام جمعه تایباد با انتقاد از ناهماهنگی‌های موجود در ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی در گمرک مرزی دوغارون، گفت: باید در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع این ناهماهنگی‌ها و فعالیتهای سوء برخی شرکت‌های اقتصادی خصوصی در این گمرک مرزی اقدام شود.

ساماندهی گمرک مرزی دوغارون ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین ملکی ابرده  افزود: متاسفانه روند فعالیت برخی از شرکتهای خصوصی و ناهماهنگی های ایجاد شده در دوغارون موجب شده تا ساکنان شیعه و اهل سنت این شهرستان از وضعیت موجود رضایت نداشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت گمرک مرزی دوغارون در حوزه صادرات، ترانزیت کالا و مسافر و اثربخشی آن در توسعه فرآیندهای اقتصادی کشور، استان و شهرستان ادامه داد: طبق آمارهای رسمی اکنون شهرستان تایباد حدود پنج هزار جوان بیکار دارد که متاسفانه از ظرفیت های موجود در گمرک مرزی دوغارون برای به‌کارگیری و اشتغال این تعداد جوان جویای کار استفاده مطلوبی نشده است.

امام جمعه تایباد گفت: گمرک مرزی دوغارون یکی از پنج گمرک اقتصادی فعال کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۶۰ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از این دروازه طلایی به سمت کشور افغانستان و بازارهای هدف صادر می شود که این معبر اقتصادی می تواند نقش بسزایی در پویایی اقتصاد منطقه و رفع برخی از مشکلات این شهرستان مرزی بازی کند.

حجت الاسلام ملکی ابرده افزود: فعالیت های سیاسی و اقتصادی برخی از افراد خاص در دوغارون، این کانون اقتصادی را آلوده کرده و تاکنون هیچ اقدامی در حوزه رفع مشکلات این معبر زمینی نشده است و تنها عده ای خاص و محدود از آن بهره می برند.

وی با انتقاد از وعده های عملی نشده مبنی بر ایجاد منطقه آزاد در دوغارون، گفت: در دوره های قبلی عده ای از افراد برای رسیدن به کرسی مجلس شورای اسلامی وعده دادند که دوغارون در حال تبدیل شدن به منطقه آزاد است که تاکنون نه تنها این وعده عملی نشده است، بلکه شرایط منطقه باعث سر به فلک کشیدن قیمت زمین و اجاره بهای منازل مسکونی در این شهرستان شده است.

امام جمعه تایباد گفت: مشکلات عدیده گمرک مرزی دوغارون چندین بار از خطبه های نماز جمعه شهرستان مطرح شده است اما متاسفانه تاکنون از سوی مدیران ارشد کشوری، استانی و شهرستانی هیچ گونه اقدامی برای رفع آن نشده است.

وی به قاچاق سوخت از گمرک مرزی دوغارون به سمت افغانستان اشاره کرد و افزود: قاچاق سوخت، از مهم ترین معضلات پیش آمده در کانون اقتصادی دوغارون است که عده ای از افراد با قاچاق این سرمایه ملی، روزانه درآمدهای هنگفتی به جیب می زنند.

 گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج گمرک برتر اقتصادی کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.