در نشست چگونگی پیگیری مصوبات کنفرانس بغداد شرکت کنندگان حمایت مجدد خود را از دولت و ملت عراق، بازسازی این کشور و اقدامات دولت آن در تقویت امنیت و ثبات عراق اعلام و بر آن تأکید کردند.

بیانیه پایانی نشست چندجانبه درباره عراق/ نشست دوم کنفرانس بغداد در اردن برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، این نشست در خصوص همکاری و مشارکت به ریاست وزیر امور خارجه عراق و شرکت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فرانسه، کویت و اردن، دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، مقاماتی از ترکیه، قطر، امارات و مصر و نماینده عالی اتحادیه اروپائی در امور دفاعی و سیاست خارجی،  در نیویورک برگزار شد.

در نشست پیگیری کنفرانس بغداد چگونگی پیگیری مصوبات کنفرانس بغداد که در ۲۸ اوت برگزار شده بود، بررسی و مقرر شد نشست دوم کنفرانس بغداد در اردن برگزار شود.

در پایان این نشست بیانیه‌ای نیز منتشر شد که طی آن شرکت کنندگان حمایت مجدد خود را از دولت و ملت عراق، بازسازی این کشور و نیز اقدامات دولت آن در تقویت امنیت و ثبات عراق اعلام و همچنین بر اهمیت انتخابات مجلس این کشور که در ۱۰ اکتبر امسال برگزار می‌شود، تأکید کردند.

آن‌ها ضمن اشاره به وجود چالش‌های مختلف در منطقه بر لزوم حل آن‌ها از طریق همکاری و نفع مشترک و بر اساس اصول حقوق بین‌الملل، حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگران، تأکید کردند.

انتهای پیام

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.