مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم ساکن در مناطق زیر پوشش دانشگاه از امروز آغاز شد.

آغاز  واکسیناسیون  کرونا دانش‌آموزان در  دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از وب دا، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: نشان کرد: برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان بر اساس دستورالعمل‌های وزارتی آغاز خواهد شد و دانش‌آموزان ۱۷ ساله می‌توانند برای دریافت واکسن سینوفارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در خصوص بازگشایی مدارس طی جلسه‌ای که  با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی داشتیم و براساس اعلام وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نتیجه رسیدیم که برگزاری کلاس‌های حضوری منوط به انجام واکسیناسیون باشد.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید بر اساس اطلاعات جمعیتی آموزشگاهی ۹۴۶ هزار و ۶۵ نفر هستند، ادامه داد: ۵۵۷ هزار و ۵۲۳ نفر در مقطع ابتدایی(پایه‌های اول تا ششم)، ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در مقطع متوسطه اول(پایه‌های هفتم تا نهم) و ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در مقطع متوسطه دوم(پایه‌های دهم تا دوازدهم) هستند و در گام نخست تزریق واکسن دانش‌آموزان پایه دوزادهم و متولدان اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳ انجام می‌شود که تعداد آنان ۷۰ هزار و ۶۲۱ نفر است.

احمدیان در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان هم بیان کرد: از عید سعید غدیرخم بحث واکسیناسیون این گروه هدف نیز آغاز شده و تاکنون ۴۷ هزار و ۳۰۶ نفر نوبت اول و ۲۱ هزار و ۳۵ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و تا این لحظه ۶۸ هزار و ۳۴۱  دُز واکسن کرونا به معلمان تزریق شده است.  

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: برنامه بازگشایی مدارس براساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در مدارس دولتی و غیردولتی و اجرای موارد خواسته شده در دستورالعمل و تصمیمات لازم در بازگشایی به هنگام مدارس و تدوین برنامه بازگشایی پیشنهادی حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.