معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح حمایت همه‌جانبه از دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: این طرح به منظور بهره‌مندی تمام دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و ارتقای عدالت اجتماعی مصوب شد.

اجرای طرح حمایت همه‌جانبه از دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله مسعودی فرید افزود: این حمایت‌ها شامل کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه مالی، کمک‌هزینه‌های تشویقی، تامین تجهیزات آموزشی مانند لوازم‌التحریر و سایر موارد و خدمات آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهزیستی برای مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان از موسسات آموزشی که به عنوان مسئولیت اجتماعی در این زمینه فعالیت دارند، استفاده می‌کند و سال‌های قبل نیز این خدمات را به برخی از دانش‌آموزان ارائه دادند که در این طرح ما از سایر موسسات آموزشی که در قالب مسئولیت اجتماعی تمایل به همکاری با بهزیستی دارند، استقبال می‌کنیم.

معاون بهزیستی ادامه داد: سایر خدماتی که دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شوند، خدمات مشاوره‌ای روانشناختی است. همچنین آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی برای همه دانش‌آموزان تحت پوشش به اجرا در خواهد آمد و با توجه به وضعیتی که در شرایط فعلی وجود دارد و بسیاری از دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی دسترسی به سامانه‌های آموزشی دسترسی پیدا می‌کنند، به همین علت آموزش سواد فضای مجازی به عنوان یکی از اولویت‌های ما در این طرح همه‌جانبه مورد تاکید قرار گرفته است.

مسعودی فرید گفت: از اقدامات دیگر ما غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شامل برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، علمی و برقراری اردوهای دانش‌آموزی خواهد بود که امیدواریم بتوانیم سایر جنبه‌های دانش‌آموزی را نیز مورد پوشش قرار دهیم.

وی تاکید کرد: تمام اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه‌ای به نام سامانه دانش‌آموزی درج خواهد شد و به عنوان پلت‌فرم مورد نیاز بهزیستی برای تجمیع نیازسنجی‌ها و تمام اقداماتی که بهزیستی برای همه دانش‌آموزان انجام می‌دهد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. امیدواریم با اجرای اینگونه اقدامات به دنبال کارهایی  که در گذشته نیز انجام می‌دادیم، بتوانیم به ارتقای کیفیت زندگی دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی دست یابیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.