تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیوند مردم با نظام اسلامی رمز پیروزی کشور در دوران دفاع مقدس و عرصه های مختلف بوده است.

پیوند میان مردم و نظام اسلامی رمز پیروزی کشور در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار فرماندهان منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره رشادت‌های شهیدان، جانبازان و رزمندگان آن دوران را گرامیداشت داشت و اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس مظهر عزت، غرور ملی، همبستگی و اتحاد ملت و نظام مقدس اسلامی است، بنابراین گرامیداشت آن را نمی‌توان به هفته و ایامی خاص محدود کرد، برای صیانت امنیت و آرامش کشور باید هر روز جریان دفاع مقدس را گرامی بداریم و نکات تاریخی آن را یادآوری و بازخوانی کنیم.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس جهان استکبار در مقابل ملت ایران می‎جنگید، ابراز کرد: دفاع مقدس تنها جنگ ایران و عراق نبود، در این جنگ تمام دنیای استکبار علیه ایران قرار داشت و صدام آنها را نمایندگی می‌کرد، این سخن شعار نیست بلکه وقایع جنگ این حقیقت را اثبات می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در دوران جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار که در داخل کشور تولید نمی‌شد را به ایران نمی‌دادند، اما در مقابل کشورهای اروپایی با تحویل هواپیما، موشک، انواع تسلیحات و مشاوره نظامی و کشورهای حاشیه خلیج فارس با حمایت‌های مالی فراوان، هرآنچه در توان داشتند را برای پشتیبانی از صدام به میدان آورده بودند.

شکست مستکبران در برابر اراده ملت ایران
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه کشورهای غربی و مرتجع منطقه در جنایات رژیم صدام علیه ملت ایران سهیم هستند، عنوان کرد: کشوری که تازه انقلاب کرده و حکومت آن عوض شده و ساختارهای حاکمیتی و اجرایی آن هنوز شکل نگرفته و در داخل نیز با افرادی همچون منافقین و بنی صدر که در لباس دوست سربازان دشمن بودند روبه رو است، با حمله ارتشی منظم، کلاسیک و قدرتمند که پشتیبانی کشورهای استکباری را دارد مواجه می‌شود، اما در نهایت با همه تلاش‌های دشمنان ملت ایران پیروز و یک وجب از خاک این کشور جدا نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی شهدا، جانبازان و رزمندگان را مایه سربلندی کشور دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس تنها جنگی است که در ۲۰۰ سال اخیر بر کشورما تحمیل شده و دشمن نتوانسته طی آن حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کند، پیش از این هر جنگی علیه کشورمان رخ داده به تجزیه بخشی از خاک ایران منجر شده است.

وی در ادامه به تجزیه سرزمین‌های ایران در دوران قاجاریه و پهلوی اشاره و ابراز کرد: شاهان ضعیف و خودفروخته ایران در دوران قاجار و پهلوی باعث تجزیه و جدا شدن سرزمین‌های بسیاری از ایران شدند، در سال ۱۳۵۰ و در دوران پهلوی دوم که مدام شعار وطن پرستی سرداده می‌شد مجمع الجزایر بحرین به راحتی و بدون حتی شلیک یک گلوله از ایران جدا شد.

دفاع مقدس بی سابقه در تاریخ ایران
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر روز دفاع مقدس را باید گرامیداشت زیر در تاریخ ایران بی سابقه است، به بررسی دلایل ضعف ایران و تجزیه کشور در دوران مختلف پرداخت و عنوان کرد: در سال ۱۳۵۰ بحرین که مجموعه ای از ۳۳ جزیره است بدون کمترین مقاومتی از ایران جدا شد، اما همین ملت کمتر از ۱۰ سال بعد در یک جنگ نابرابر، هشت سال ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک کشورشان را به دشمن ندادند، دلیل این تحول و پیروزی چیست؟

وی ادامه داد: رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس از بین رفتن فاصله میان مردم، نظامیان و حکومت بود، پیش از این میان مردم و حکومت پیوندی وجود نداشت لذا با یک تهدید و دستور آمریکا و انگلیس ۳۳ جزیره ایران بدون هیچ جنگی از کشور جدا شد.

پایگاه مردمی رمز اقتدار ملی
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه هر حکومتی پایگاه مردمی نداشته باشد صرفنظر از میزان قدرت نظامی محکوم به نابودی است، خاطرنشان کرد: اگر جنگ تحمیلی با آن شرایط در دوران پهلوی یا قاجار رخ می‌داد مشخص نبود بر سر ایران چه می‌آمد، آن زمان که جنگی نبود خاک ایران را می‌گرفتند چه به رسد به اینکه جنگ نابرابر هشت ساله‌ای در آن دوران اتفاق می‌افتاد.
وی با تأکید بر اینکه دشمن گسست پیوند بین مردم و نظام را هدف قرار داده است، تصریح کرد: دشمن خوب می‌داند که دلیل شکست‌هایش در برابر ملت ایران چیست، از این رو پیوند بین مردم و نظام را هدف قرار داده است زیرا می‌داند تنها راه ضربه به کشور گسست این پیوند است.

ناامیدی، توطئه دشمن برای ضربه به کشور
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دیوار میان مردم و حاکمیت را از بین برد، بر لزوم صیانت از اتحاد ملی و پیوند بین مردم و نظام تأکید و اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد دیوار بی‌اعتمادی میان مردم و حکومت هستند، از این رو تمام برنامه ها و تبلیغات‌شان را بر ناامیدی مردم و ایجاد فاصله میان ملت و نظام معطوف کرده‌اند، اگر بتوانند به این هدف خود برسند اوج موفقیت برایشان رقم خورده است و کشور دوباره به دوران پهلوی و قاجار باز می‌گردد.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه، بیان کرد: علی‌رغم همه تحریم‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن امروز ایران اسلامی قدرت اول منطقه است و هیچ کشوری همانند ایران در منطقه قدرت و نفوذ ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی عنوان کرد: نقشه دشمنان پس از دوران دفاع مقدس این بود که حال که ایران در جنگ شکست نخورد، پس باید آن را به کشوری ضعیف و ناتوان که گرفتار خودش باشد تبدیل کنیم، اما به برکت انقلاب اسلامی ایران نه تنها پس از جنگ کشور ضعیفی نشد، بلکه علی رغم همه تحریم ها به قدرت تأثیرگذار منطقه تبدیل شد که دلیل آن ارتباط نزدیک میان مردم و نظام است.

وی با بیان اینکه نقشه دشمن برای ایران و سپس منطقه تجزیه کشورهای بزرگ است، به توطئه جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید اشاره و بیان کرد: نقشه آمریکا در طرح خاورمیانه جدید، تجزیه کشورهای بزرگ و تبدیل آنها به کشورهایی ضعیف بود، در این دسیسه هدف اول ایران و سپس کشورهای دیگر همچون عربستان بود اما قدرت ایران اجازه تحقق این نقشه شوم را به آمریکایی‌ها نداد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به تأثیر شجاعت، تدبیر، هوشمندی و تیزبینی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری قدرت ایران، اظهار کرد: اگر همراهی مردم با نظام نبود تدابیر رهبری نیز به جایی نمی‌رسید، همانگونه که امیرالمؤمنین علی(ع) در قله شجاعت، سیاست و فضایل علمی، اخلاقی و مدیریتی به جهت عدم همراهی مردم ۲۳ سال خانه نشین شد.

امنیت بزرگترین نعمت برای هر جامعه‌ای
حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت امنیت کشور و ارزش اقدامات نظامیان پرداخت و عنوان کرد: امنیت جامعه آنقدر ارزشمند است که امیرالمومنین علی(ع) هنگامی که سربازان معاویه به بخشی از قلمر حکومت آن حضرت حمله کردند و خلخال از پای زن یهودی در ‌آوردند فرمود «اگر کسی از غصه این خبر دق کند جای سرزنش نیست» و این نشان از اهمیت امنیت در نگاه حضرت علی(ع) دارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امنیت مهمترین و بزرگترین نعمت برای هر جامعه‌ای است و سایر نعمت‌ها در پرتوی این نعمت معنا و مفهوم می‌یابد که این نعمت بزرگ توسط نظامیان در جامعه تحقق می‌یابد.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) گزارشی از اقدامات این پدافند ارائه داد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.