در اولین روز از هفته بزرگداشت دفاع مقدس روح سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اصغر محمودآبادی از فرماندهان و پیشکسوتان سپاه خراسان بزرگ و یادگاران دفاع مقدس به ملکوت اعلی پیوست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اصغر محمودآبادی به یاران شهیدش پیوست

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی اصغر محمودآبادی که از وی به عنوان پدر آموزش نظامی یاد می شود از همان اواخر سال ۵۸ و در سن ۲۱ سالگی در کنار سردار محمود کاوه به عنوان مربی مخابرات در مرکز آموزش درجه داری امام رضا(ع) مشهد به عضویت سپاه درآمد.

وی در خط مقدم جبهه؛ فرمانده رزم بود و در عقبه میدان؛ فرمانده و مربی آموزش نظامی. نه تنها در خراسان بزرگ بلکه در سراسر میهن اسلامی، کمتر نیروی سپاهی است که سردار را نشناسد و یا کمتر سرباز وظیفه(مشمول) است که وی را بخاطر نسپرده باشد!.

این شهید والامقام در ابتدای جنگ و زمانیکه هنوز سازمان رزم سپاه به درستی شکل نگرفته بود به عنوان فرمانده گردان مالک در مناطق عملیاتی جبهه شوش جانفشانی ها نمود.

فرماندهی پادگان شهید بهشتی بجنورد، فرمانده پادگان آموزش نظامی شهید هاشمی نژاد نیشابور(باغرود) و فرماندهی مرکز آموزش نظامی امام رضا(ع) مشهد از جمله مسئولیت های وی طی دوران خدمت در لباس سبز سپاه بود.

وی در دوران بازنشستگی در مجتمع آیه های مشهد تلاش بسیاری جهت مستندنگاری و جمع آوری اسناد روزهای ابتدای جنگ وسازمان سپاه در خراسان بزرگ داشت.

سردار محمودآبادی پس از طی یک دوره بیماری قلبی و در حالیکه به تازگی عمل موفقیت آمیزی داشت طی دوره نقاهت امروز به یاران شهیدش پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.