تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۸ روز جمعه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال به مصاف تیم ازبکستان می‌رود.

یوزها در گردنه آسیایی

مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم گروه F پس از آرژانتین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. ایران در این مرحله برابر صربستان و آمریکا به پیروزی رسید و برابر آرژانتین شکست خورد تا در مرحله یک هشتم با ازبکستان دیدار کند. هرچند ازبک ها از نظر امتیاز و تفاضل گل«بدترین» تیم از بین ۱۶ تیم صعود کننده بودند، اما تیمی هستند که به طور پیوسته پیشرفت کرده و با  ۱۸ بازی خیلی خوب برای آمادگی راهی جام جهانی شدند. آن‌ها با ایران، ونزوئلا، آرژانتین و پرتغال بازی کردند و در تورنمنت تایلند حضور یافتند. ازبکستان حتی در اسپانیا اردو زده بود. ازبک‌ها بسیار باهوش هستند و در مراحل انتقالی و نوع بازی می‌توانند مرگبار باشند. ازبکستان یک تیم تاکتیک پذیر است و روی ضربات ایستگاهی خوب کار می‌کنند. طبق آمار اما تیم ملی ما چه در بازی های رسمی و چه در بازی های دوستانه همیشه مقابل این تیم به برتری رسیده و همین موضوع از نظر روانی وزنه را به سمت مردان ناظم الشریعه سنگین می‌کند.

ادامه غیبت طیبی

در بازی فردا غایب بزرگ همچنان حسین طیبی است. کادر فنی تیم ملی با مشورت کمیته پزشکی طیبی را در حالی به جام جهانی اعزام کرد که انتظار می‌رفت این بازیکن از مراحل حذفی و با پشت سر گذاشتن مصدومیت به تیم اضافه شود. با این حال بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد طیبی به دیدار با ازبکستان هم نمی‌رسد.

مهدی جاوید دیگر بازیکن تیم ملی است که در سه دیدار گذشته با وجود مصدومیت ، به میدان رفته و بازی کرده است. جاوید البته مشکل حادی برای همراهی تیم ملی ندارد و مقابل ازبکستان هم به زمین خواهد رفت.

مسلم اولادقباد هم که در دیدار با آمریکا دچار آسیب دیدگی شد و مقابل آرژانتین سکونشین بود، بار دیگر به لیست تیم ملی بازگشته است.

پاداش به موقع

پس از کسب پیروزی تیم ملی فوتسال ایران برابر آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی، پاداش برد مقابل این تیم از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت شد.فدراسیون مبلغ این پاداش را عنوان نکرده است. این جزو معدود دفعاتی است که پاداش اعضای تیم ملی به خاطر برد در بازی های بین‌المللی به موقع و به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.