مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های مشترک میان این اتحادیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.

تاکید اتحادیه اروپا بر گسترش همکاری مشترک با شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از سایت شبکه العربیه نوشت:

 پس از دیدار جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، او در بیانیه‌ای اظهار کرد که اتحادیه اروپا بر همکاری با شورای همکاری در موضوع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم است.

او افزود که گفت‌وگو میان دو طرف بر مسائل راهبردی و منافع مشترک تمرکز دارد.

بورل تاکید کرد که گفت‌وگوهای دوجانبه میان اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس شامل اقتصاد دیجیتال و محیط زیست نیز می‌شود.

او خاطرنشان کرد که سال آینده نشستی مشترک میان اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس در سطح وزرا در پادشاهی سعودی برگزار خواهد شد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تغییرات مثبت در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ابراز داشت که چنین تغییراتی به کاهش سطح تنش‌ها در منطقه انجامیده است.

اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده که نگرانی امنیتی کشورهای خلیج فارس به‌ویژه در رابطه با "پرونده اتمی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران" را درک می‌کند.

بورل در ابتدای ماه جاری میلادی در گفت‌وگو با العربیه گفته بود که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شاهد توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هستند و اتحادیه اروپا در تلاش برای تعمیق روابط و همکاری با آنها است.

او همچنین تاکید کرد که میان اتحادیه اروپا و شورای همکاری در زمینه امنیت منطقه‌ای هماهنگی کاملی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.