مرکز پویانمایی صبا ۱۴ عنوان مجموعه و سریال به مدت کل ۱۹۲۴ دقیقه در پاییز برای پخش آماده کرده است.

پاییزی رنگارنگ با برنامه‌های متنوع مرکز پویانمایی صبا

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبان خردسال، کودک ونوجوانش در پاییز امسال ۱۹۲۴ دقیقه و حدود ۳۲ ساعت پویانمایی را  تحت عنوروانه آنتن می‌کند که در ۱۴ مجموعه جدید از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود. این ۱۴ عنوان شامل مجموعه‌های ذیل می‌شوند:

 مجموعه جدید «باغ قصه‌ها» در ۱۳ قسمت۷ دقیقه‌ای برای مخاطبان خردسال تولید شده است،باغ قصه ها مجموعه وقایعی است که در یک باغ ایرانی با فضای ایرانی اتفاق می افتد که نقش اصلی داستان پدر بزرگ عاقل و اندیشمند و از سوی دیگر گربه ی قصه ماست به نام پیشل که شخصیتی خاکستری دارد، گاهی خطا کار است و گاهی مفید و تاثیر گزار، به همراه اعضای دیگر ساکن در باغ (زنبور، مورچه، پروانه و...)خالق قصه‌های پند آموز خواهند شد.

 مجموعه جدید دیگر که پاییز امسال به روی آنتن می رود و برای مخاطبین خردسال  تولید شده  «محله سبزیجات» می‌باشد، این مجموعه به آموزش مهارت های اجتماعی همچون انجام کارهای گروهی و همکاری، وظیفه شناسی، رعایت قانون و ... می‌پردازد.  

 مجموعه «دنیای آبی» در ۱۳ قسمت ۹ دقیقه ای برای مخاطبین کودک تهیه و تدارک دیده شده است. روایت این مجموعه به این شکل است که در محله ای در زیر دریا، حیواناتی در همسایگی هم زندگی می‌کنند حیواناتی مثل گوسفند، گوزن، سگ، الاغ، مرغ، روباه، و... همه باله دارند و شنا می‌کنند محیط زندگی این حیوانات تلفیقی از زندگی در جنگل و دریاست و همین، موقعیت تازه و بدیعی می آفریند و در طول داستان اتفاقاتی برایشان به وجود می آید و ماجراهای هر قسمت مستقل از سایر قسمت ها می‌باشد.

 فصل جدید «سارا و سامان» که در ۱۳ قسمت ۷ دقیقه ای برای مخاطبان خردسال تهیه و تولید شده است، به بررسی حالت ها و ترس های خردسالان از نقطه نظر آموزه و تجربه‌های جدید زندگی می‌پردازد.

 سری جدید مجموعه «همسایگان جنگل» در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه ای برای مخاطبین کودک تهیه و تولید شده است به زندگی چند حیوان در یک جنگل سرسبزمی‌پردازد که در کنار هم برای رفع مشکلات، دست به اقداماتی می زنند و از قِبل آن نتایج مثبت و منفی حاصل می‌شود.

مجموعه «همه جوره ماجرا» در ۱۳ قسمت ۷ دقیقه‌ای برای مخاطبان  خردسال در پاییز امسال پخش می‌شود. که شامل گروهی از حیوانات است که در کنار برکه ای همراه هم زندگی می‌کنند، آنها در اتفاقاتی که برای دیگر حیوانات رخ می‌دهد، بی تفاوت نیستند و سعی می‌کنند تا به کمک همدیگر آن مشکل را رفع کنند.

 «قاصدکها»   مخصوص خردسالان می‌باشد، بیشتر با هدف شناخت صحیح کودکان از دنیای اطراف و تعامل صحیح با حیاط وحش ساخته شده، که فصل دوم آن که حدود ۲۶ قسمت ۵ دقیقه ای است در پاییز پیش رو پخش می‌شود.

 برنامه «قصه‌های ریرا» برای مخاطبان خردسال تولید شده در ۲۶ قسمت ۹ دقیقه ای می‌باشد که داستان درباره یک دختر بچۀ کنجکاو چهار ساله است که معمولاً برای بدست آوردن تجربه‌های جدید دچار دردسر می‌شود.

مجموعه  سری جدید «فرآیند»   در ۲۶ قسمت ۱۱ دقیقه ای  با هدف افزایش سطح آگاهی و اطلاعات علمی مخاطبان نوجوان تهیه و تولید شده است.

 مجموعه جذاب «موزه»   در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه ای از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبین کودک است، که با هدف آشنایی کودکان با تاریخچه آثار هنری و شناخت هویت تمدنی ایرانیان تهیه و تولید شده است

 سری جدید مجموعه جذاب که پاییز امسال به روی انتن می رود «میچکا» می‌باشد که برای مخاطبین کودک در ۱۳ قسمت ۹ دقیقه تولید شده است، داستان این انیمیشن درباره کودکی است که هربار برایش اتفاقی می‌افتد و آرزویی می‌کند؛ موجودی از سرزمینی عجیب می‌آید و او را می‌برد تا آرزوهایش را برآورده کند. این کودک هم آرزوهای عجیبی می‌کند مثلا یک بار آرزو می‌کند تا چشمانش فواصل دور را ببیند اما اتفاقاتی می‌افتد تا او به این نتیجه می‌رسد که نعمات الهی که به او تعلق دارد و وضعیت فعلی چشم‌هایش خوب است. محتوای این انیمیشن در زمینه تفهیم این موضوع به بچه‌ها است که اعضای بدن و داشته‌هایشان چه کاربردی دارند و قدر آن‌ها را بدانند.

 مجموعه «پند پارسی» مخصوص کودک و نوجوان در ۱۳ قسمت ۱۰دقیقه ای تهیه و تولید شده است،   در این مجموعه، برداشتی آزاد از حکایات سعدی و همچنین مولانا، ریشه و اساس پندها را در ساختاری تازه همراه با طنز و شوخی امروزی روایت می‌کند.

 مجموعه جذاب «نقاش کوچولو» برای مخاطبین خردسال در ۲۶ قسمت ۹ دقیقه ای تهیه و تولید شده است،  داستان این مجموعه، پسر خردسالی است که در دنیای کودکانه و زیبای نقاشی‌های خودش به بازی مشغول است. او جنگلی کودکانه پُر از حیوانات کوچک و بزرگ نقاشی کرده و در هر قسمت از این مجموعه با اتفاقاتی کودکانه با این حیوانات هم‌بازی می‌شود.

 مجموعه «دهکده پر ماجرا» از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا  برای مخاطبین کودک در ۱۳قسمت ۱۱ دقیقه ای تولید شده است، که داستان‌های این مجموعه، برگرفته از داستان‌های کهن ایرانی است و فضایی کاملاً ایرانی دارد تا فرهنگ کشور را انتقال دهد و بچه‌ها هنگامی‌که آن را تماشا می‌کنند، بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و احساس کنند خودشان در این فضا قرار گرفته‌اند.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.