رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۳ هزار و ۲۵۴ بیمار مبتلا به کرونا زیر پوشش برنامه مشاوره رایگان کارشناسان تغذیه این دانشگاه قرار گرفته‌اند.

بیش از ۴۳ هزار بیمار کرونایی در مشهد مشاوره تغذیه دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین،   دکتر زهرا اباصلتی افزود: در شرایط همه گیری کرونا، کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت به ۲۹ هزار و ۱۸۱ بیمار کرونامثبت شناسایی شده، مشاوره تغذیه حضوری و تلفنی داده اند که از این تعداد هزار و ۸۰۲ مادر باردار به صورت حضوری مشاوره تغذیه گرفته اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تغذیه نقش مهمی در ارتقای سیستم ایمنی، پیشگیری و تسریع بهبودی و کاهش عوارض دوران نقاهت بیماری کووید ۱۹ دارد، کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت پس از شناسایی بیماران کرونایی منطقه زیر پوشش خود با آنها تماس تلفنی گرفته و برای تسریع بهبود بیمار و پیشگیری از ابتلای اطرافیان، به آنان مشاوره تغذیه ارائه می دهند.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای همه گیری کرونا ۲۴ هزار و ۱۴۹ بیمار کرونایی به صورت تلفنی مشاوره تغذیه دریافت کرده اند که از این تعداد ۷۸۲ مادران باردار و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر والدین بیماران کودک و نوجوان بوده اند.
وی افزود: به منظور دسترسی آسان بیماران و خانواده های آنان و دیگر افراد به مشاوره و راهنمایی های تغذیه ای ۴۶ نفر از کارشناسان تغذیه این دانشگاه با استقرار در سامانه ۴۰۳۰،  همه روزه به صورت تلفنی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی شهروندان هستند که از ابتدای همه گیری کرونا، ۱۴ هزار و ۷۳ نفر از طریق سامانه ۴۰۳۰ با کارشناسان تغذیه ما تماس گرفته و از مشاوره تغذیه بهره مند شده اند.

دکتر اباصلتی ادامه داد: ارائه کلیه خدمات کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی در مراکز خدمات جامع سلامت رایگان است و چنانچه افراد چاق و دارای اضافه وزن، همچنین بیماران دارای فشار خون، دیابت و چربی خون بالا و نیز مادران باردار، سالمندان و سایر گروه سنی ۲ سال به بالا، متمایل به دریافت رژیم درمانی و کنترل وزن و بیماری خود از طریق تغذیه باشند، باید به مراکز خدمات جامع سلامت منطقه زیر پوشش خود مراجعه و پس از طی مراحل لازم از خدمات کارشناسان تغذیه استفاده کنند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.
طبق آمار رسمی از دیروز تا امروز یکم مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند.
تاکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۹۱ نفر رسیده است.
در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۵۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۸ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۵۷ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۲۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.


منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.