به همت بنیاد کرامت رضوی، جمع محدودی از خادمان آستان حضرت رضا(ع) برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، از مشهد مقدس راهی نجف و کربلا شدند.

خادمان رضوی، نایب‌الزیاره و خدمت‌رسان عاشقان اربعین

به گزارش قدس آنلاین، اربعین حسینی در راه است و اگرچه به دلیل شرایط کرونایی، امکان حضور گسترده زائران و خادمان در این مراسم فراهم نیست اما جمع محدودی به نیابت از همه عاشقان و دلداگان حسینی در این مراسم شرکت خواهند داشت. در همین راستا تعدادی از خادمان آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) نیز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، در این گرهمایی حضور می‌یابند تا غبار راه از تن زائران پیاده بزدایند و خدمت‌رسان آن‌ها باشند.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اعزام ۶۶ خادم برای خدمت‌رسانی در مسیر پیاده‌روی اربعین‌ گفت: آستان قدس رضوی هر ساله جمع کثیری از خادمان را برای خدمت به زائران پیاده اربعین، راهی نجف اشرف و کربلای معلی می‌کرد اما امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم امکان حضور گسترده زائران و خادمان آن‌ها، کاروان خادمان اعزامی آستان قدس رضوی نیز بسیار محدود خواهد بود.

محمد حسین استادآقا افزود: امسال فقط ۶۶ نفر از خادمان رضوی در مراسم اربعین ۱۴۰۰ حضور می‌یابند و به نمایندگی از همه مردم ایران و به ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، نائب‌الزیاره و خدمت‌رسان عاشقان اباعبدالله خواهند بود.

 

اهدای بسته‌های متبرک رضوی به زائران و موکب‌داران

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: خادمین بارگاه منور رضوی با حضور در مسیر نجف به کربلای معلی در ۳۳۰ موکب ایرانی و عراقی حضور خواهند یافت و ضمن عرض خداقوت، بسته‌های متبرک رضوی که به پرچم و نام مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مزین است را به موکب‌داران و زائران پیاده امام حسین(ع) اهدا خواهند کرد.

 

شمیم رضوی در مراسم اربعین حسینی

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی نیز، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مسیر پیاده‌روی را از جمله برنامه‌های این کاروان برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته این حرکت‌ معنوی با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شد اما امسال رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های کرونا در اولویت قرار دارد.

حمید فهیمی‌راد افزود: با این وجود تلاش شده با حضور همین تعداد اندک از خادمان نیز بتوانیم، عطر و شمیم رضوی را در این مراسم باشکوه بگسترانیم.

فهیمی‌راد ادامه داد: همکاران ما در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز همراه با این گروه از خدام تلاش خواهند کرد حال و هوای مراسم را برای مردم عاشق و دلداده اباعبدالله الحسین(ع) منعکس کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.