نخست‌وزیر لبنان گفت که دولتش به زودی روند اصلاحات را آغاز خواهد کرد و تلاش می‌کند تا مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی در بهار سال آتی را فراهم سازد.

نخست‌وزیر لبنان: به دنبال برگزاری انتخابات در بهار سال آینده هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر جدید لبنان امروز (جمعه) در کنفرانس خبری مشترک با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس، گفت که با سرعت روند اصلاحات را آغاز خواهد کرد.

به نوشته المنار، میقاتی گفت که دولتش تلاش دارد تا در بهار سال آتی انتخابات پارلمانی را برگزار کند تا به گفته او فضای سیاسی به نفع مردم تغییر یابد و با انجام سریع اصلاحات قصد دارد اعتماد جامعه جهانی را جلب کند.

او با بیان اینکه فرانسه همواره پشتیبان لبنان بوده، گفت که بیروت بر روی کمک‌های غربی و عربی حساب کرده است و دولت، رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان لبنان تعهد می‌دهند که اوضاع را سر و سامان دهند.

او خطاب به ماکرون گفت که حمایت فرانسه از لبنان اهمیت ویژه‌ای دارد و سپس مدعی شد که فرانسه قلب جامعه جهانی است و هدف خود از سفر به فرانسه نیز جلب حمایت‌های پاریس برای بهبود اوضاع در لبنان است.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز ضمن تحکم‌کردن به بیروت برای انجام دادن اصلاحات دولتی، مدعی شد تا زمانی که اصلاحات توسط دولت لبنان تصویب نشود جامعه بین‌المللی از این کشور حمایت نمی‌کند.

وی در ادامه اظهاراتش آورد: «رسیدگی به پرونده‌های انسانی در لبنان ضروری است. نظام مالی و بانکی لبنان نیازمند اصلاحات اساسی است.  دولت لبنان باید برای مبارزه با فساد تلاش کند و نخست وزیر نیز متعهد به انجام اصلاحات لازم شد. لبنان لیاقت بهتری نسبت به شرایط کنونی دارد».

روزنامه «الجمهوریه» لبنان روز گذشته در خصو.ص اهداف سفر میقاتی به فرانسه نوشته بود که او میقاتی در دیدار با ماکرون به دنبال اجرای تصمیمات نشست «سیدر» (که در حمایت از لبنان در پاریس برگزار شد) است، تصمیماتی که بر اساس آن قرار است لبنان به سه تا چهار میلیارد دلار دست پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.