رئیس جمهور تأکید کرد: همه دستگاه‌ها موظفند در خدمت آموزش و پرورش باشند و هزینه کردن در آموزش و پرورش نیز بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای کشور است.

۷۰درصد مردم تا چند روز آینده واکسینه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز و در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس که به صورت نمادین در دبستان پسرانه فولادفر شهرری برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه مدرسه ستون نظم و انسجام جامعه است، اظهار داشت: قدر و منزلت مدرسه را در دوران کرونایی فهمیدیم و می‌بینیم، لذا همه باید از معلمان و دانش‌آموزان به ویژه مادران و خواهرانی که در این دوران نقش مهمی را ایفا کرده‌اند تشکر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها موظفند در خدمت آموزش و پرورش باشند، تصریح کرد: هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای کشور است و نباید چرتکه انداخت که چقدر در آموزش و پرورش هزینه کرده‌ایم.

رئیس جمهور اظهار داشت: توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و نیز توسعه مهارت‌ها است؛ در این رابطه عدالت آموزشی نقش مهمی دارد و هیچ کسی نباید به خاطر فقر از تحصیل بازبماند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دولت باید امکانات لازم را به گونه‌ای فراهم کند که همه از علم‌آموزی بهره‌مند شوند؛ به  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: سند تحول آموزش و پرورش باید عملا به سند تحول در مدرسه تبدیل شود؛ چراکه تحول صرفا با پیگیری‌های ستادی اتفاق نمی‌افتد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف، چهره‌های تحول‌گرا باید حضور داشته باشند و از کسی که اندیشه تحولی ندارد نمی‌توان انتظار تحول داشت، لذا باید چهره‌های تحول‌گرا در بخش‌های مختلف به کار گرفته شود و همه نسبت به سند تحول آموزش و پرورش که مصوب است، پایبند باشند.

رئیس جمهور اظهار داشت: هر سال تحصیلی که می‌گذرد باید گزارش کاملی نیز به معلمان و دانش‌آموزان داده شود که چند درصد از سند تحول آموزش و پرورش اجرا شده و چند درصد اجرا نشده و علت آن چه بوده است.

رئیسی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در قالب آموزش مجازی و حضوری اظهار داشت: ممکن است در برخی جاها به دلیل تعدد و تراکم دانش‌آموزان امکان آموزش حضوری نباشد و آموزش‌ها به صورت مجازی انجام شود، اما تمام بخش‌های آموزش و پرورش باید به سمت آموزش‌های حضوری پیش برود و نباید دچار ترک تحصیل یا افت تحصیلی شویم.

وی تصریح کرد: ترک تحصیلی یا افت تحصیلی را به هیچ وجه نمی‌پسندیم، لذا دوباره باید شادی و نشاط و هیاهو را در مدرسه بشنویم اما در عین حال صیانت از جان دانش آموزان و معلمان نیز یک وظیفه است.

رئیس جمهور در این رابطه خاطرنشان کرد: همه معلمان واکسینه شده‌اند اما همه عوامل مدرسه نیز یابد واکسینه شوند و طی سه یا چهار روز آینده نیز ۷۰ درصد جمعیت مردم ما واکسینه می‌شوند البته باید تلاش‌ها را افزون کنیم.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر لزوم هر چه سریع‌تر واکسینه شدن همه عوامل مدرسه از جمله خدمتگزاران و نیز رانندگان سرویس‌های دانش آموزان تأکید کرد و افزود: با واکسینه شدن همه این افراد، شیب کار باید به سمت آموزش‌های حضوری برود و در عین حال باید اصول بهداشتی که اجتناب‌ناپذیر هم هست رعایت شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.