پس از آن که استان مرکزی پس از قرمز شدن سراسری، کم کم با کمک واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه توانست کمی اوضاع رنگی خود را بهبود ببخشید و ۱۱ شهرستان از ۱۲ شهرستانش را از وضعیت قرمز خارج کند، روز گذشته دوباره با قرمز شدن محلات و بازگشت این شهرستان به وضعیت خطرناک کرونایی روبرو شد و عملا تعداد قرمزها در استان به دو شهرستان رسید.

عقب‌نشینی استان مرکزی در برابر کرونا/محلات دوباره قرمز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد جمالیان در اینباره گفت: بر اساس اعلام نرم افزار ماسک و جدیدترین رنگ بندی اعلام شده، شهرستان ساوه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و متاسفانه وضعیت کرونایی شهرستان محلات که از وضعیت قرمز به نارنجی بهبود یافته بود با گذشت چند روز بار دیگر قرمز شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه شهرستان های زرندیه و تفرش همچنان در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: خوشبختانه مردم شهرستان های خنداب، کمیجان و آشتیان در زمینه مقابله با ویروس کرونا همکاری خوبی داشته اند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به پیام‌ها و دستورات صادر شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا توجه کرده اند که تمامی این موارد این سه شهرستان را از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد کرونایی رساند.

جمالیان گفت: شهرستان های اراک، خمین، فراهان، شازند و دلیجان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، به نقل از علوم پزشکی اراک، دکتر حمید سوری، رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت هفته گذشته در سفر به اراک️ نسبت مرگ و میر کرونایی در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری را پایین تر عنوان کرده و این شرایط را نشانگر موفقیت بخش بهداشت و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم دانسته بود.

به گفته وی، نسبت پرستار و پزشک نسبت به استانداردهای بین المللی کمتر است ولی با وجود کمبود نیرو با تلاش مضاعف نیروهای موجود چنین کاهشی در مرگ و میر رخ داده است.

سوری تاکید کرد: این اپیدمی منشاء رفتاری دارد و عدم واکسیناسیون به معنای پذیرش خطر بالای آن است.

بر اساس این گزارش، واکسیناسیون در استان مرکزی در حال انجام است، جمعیت هدف در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۷۲۳ هزار نفر و در شهرستان های ساوه و خمین یک میلیون و ۶۳ هزار و ۶۹۲ نفر هستند که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتدای شروع واکسیناسیون تا چهارشنبه ۳۱ شهریور، ۵۹.۳ درصد یعنی ۶۳۰ هزار و ۶۶۰ نفر دُز اول واکسن و ۲۸.۴ درصد به عبارت دیگر ۳۰۲ هزار و ۳۳۰ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند.

در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۶۲.۲ درصد دُز اول و ۳۰.۷ درصد هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

طبق آخرین آماری که توسط علوم پزشکی اراک اعلام شده، تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۹۳۸۰۸ نفر رسیده و ابتلا به این ویروس جان ۲۶۹۷ نفر را گرفته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.