معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۵ میلیون دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی کشور که در سامانه این وزاتخانه ثبت نام کرده‌اند، سال تحصیلی ۱۴۰۰ را آغاز کردند.

 ۱۵ میلیون دانش آموز کشور سال تحصیلی ۱۴۰۰ را آغاز کردند

به گزارش قدس آنلاین، شهریار فولادوند امروز در آیین بازگشایی مدارس در استان مرکزی افزود: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر معادل ۱۲ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی و بقیه در مدارس دولتی سال تحصیلی جدید را در کشور آغاز کردند.
وی، پوشش تحصیلی و ارایه خدمات آموزشی و تربیتی به تمامی دانش آموزان در سراسر کشور را از برنامه‌های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: کلاس‌ها به صورت حضوری یا غیر حضوری درسال تحصیلی جدید بسته به شیوع ویروس کرونا، اقتضائات مناطق و با اختیار استان‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برگزاری حضوری کلاس‌ها در کشور از دیگر برنامه‌های اولویت دار این وزارتخانه بوده و این بازگشایی به صورت تدریجی و آرام با آماده سازی بسترهای لازم و تصمیم استان‌ها و شوراهای مدارس تا پایان مهرماه انجام می‌شود.
فولادوند گفت: کلاس‌هایی که دارای جمعیت دانش آموزی کمتر از ۱۵ نفر هستند با رعایت پروتکل‌های بهشداتی از امروز به صورت حضوری برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: آیین بازگشایی مدارس با حضور ۱۵ میلیون نفر دانش آموز و یک ششم جمعیت کشور در این آیین از جمله بزرگترین جشن‌ها به شمار می‌رود.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» با یادآوری آغاز هفته دفاع مقدس افزود: دانش آموزان سرمایه‌های بزرگ ولایی بوده و دفاع مقدس نیز برگرفته از آموزش و پرورش و مکتب امام حسین(ع) و ائمه اطهار است.
وی ادامه داد: کشور و استان مرکزی به برکت انقلاب اسلامی از نظر پیشرفت‌های علمی با ۴۰ سال پیش قابل مقایسه نبوده و آموزش و پرورش، حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها باید با برنامه ریزی مناسب زمینه پیشرفت کشور در ۴۰ سال آینده را فراهم کنند.
امام جمعه اراک گفت: دفاع از عزت، عظمت، استقلال و آزادی کشور از اولیت نخست آموزش و پرورش و نهادهای مختلف کشور بوده و این مهم با تربیت دانش آموزان با قدرت میسر می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۲۵۷ هزار دانش آموز با احتساب دانش آموزان مدارس استثنایی، پیش دبستانی، دولتی و غیر دولتی ثبت شده در سامانه آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را در این استان آغاز کردند.
«بهرام حسین آبادی» افزود: کلاس‌ها در مناطق روستایی، عشایری و زیر ۱۵ نفر از امروز به صورت حضوری برگزار شد.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود سایر کلاس‌های آموزش و پرورش استان مرکزی با انجام واکسیناسیون گروه هدف از ابتدای آبان‌ها به صورت حضوری برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم اکنون به صورت عمومی آغاز شده و امید است تا پایان مهر واکسیناسیون بقیه دانش آموزان نیز آغاز شود.

۲۵۷ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.