۱۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس با حضور نویسندگان آنها و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد رونمایی شد.

۱۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز  در این مراسم گفت: حرکت در مسیر آرمانهای انقلاب لحظه ای دچار رکود و سکون نشده و ما پرقدرت تر از همیشه در راه شهیدان و آرمانهای امام راحل در حال حرکت و خدمت هستیم.

حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: ادبیات یکی از ظرفیتها و تکنیک‌های اقتدار و اعتدال فرهنگ است، آنچه به عنوان اعتقادات با تکیه بر فرهنگ، باورها و یافته های دینی، انقلابی و ملی در نظر داریم با تکیه بر ادبیات بیان می شود.
وی ادامه داد: این بیان هرچه هنرمندانه تر، زیباتر و مزین به آرایه های ادبی باشد فراگیرتر است و تاثیرپذیری بیشتری دارد،  با نگاهی به آثار بزرگان ادبیات فارسی همچون حافظ، فردوسی، نظامی گنجوی و مولوی می توان به سادگی دریافت که با استفاده از ذوق و شوق هنری و ادبی می‌توان به ترویج و بیان احادیث و آیات الهی پرداخت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اگر ما در مکتوب کردن وقایع هشت سال دفاع مقدس کوتاهی کنیم دشمن به جای ما آن را تحریف شده و با هدف دوری از آرمانهای اسلامی و آموزه های دینی به جامعه تزریق می کند.  
وی افزود: دفاع مقدس جلوه گاه سینه ستبر مردانی است که در برابر موجی از نابرابریها در طول هشت سال جنگ تحمیلی مقاومت کردند،  نوجوانان و جوانان آن روزگار این حماسه بی نظیر را خلق کردند و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنان یکی از وظایف اصلی ما در راستای ادای دین به شهدا است.

یوسفعلی زاده ادامه داد: اهمیت، ظرافت و عمق کار نویسندگان این حوزه بر همه آشکار است، باید همراه و همگام با هم در این مسیر و برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا قدم برداریم چرا که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب این امر کمتر از شهادت نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نگفتن و ننوشتن از مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس اجحاف در حق هشت سال از خودگذشتگی مردم این سرزمین است، در واقع آثار این حوزه سند ماندگار برای آیندگان است.  
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس، جنگ تحمیلی برای مردمی بود که تازه از وقوع یک انقلاب عظیم برخاسته بودند، افرادی که از بطن مردم معمولی برخاسته و تبدیل به اسطوره و الگو برای جامعه شدند، امیدوارم این نگاه و حرکت نافذ همچنان در مسیر معرفی و ترویج رشادتها و فداکاریهای جوانان هشت سال دفاع مقدس ادامه داشته باشد.

در این مراسم از پوستر دهمین جشنواره ادبی یوسف و شعر دفاع مقدس در  سال ۱۴۰۰ با محوریت تولید داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد. این جشنواره تا پایان سال‌جاری پس از دریافت و ارزیابی آثار برگزار می شود.

همچنین از ۳۵ اثر برتر جشنواره داستان کوتاه در هشتمین و نهمین جشنواره جایزه ادبی یوسف و شعر دفاع مقدس در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با اهدای جوایزی قدردانی شد. این جشنواره از سال ۱۳۸۵ شروع به کار کرده و تا کنون ۹ دوره آن برگزار شده است.  
در این مراسم همچنین از دوره پنج جلدی کتاب "جان جهان" مجموعه خاطرات رزمندگان واحد تعاون در دوران دفاع مقدس بازنویسی و تنظیم "اشرف ظریف رمضانی" و کتابهای بیداد بغداد (مجموعه خاطرات اسارت) اثر بمانعلی اکبری، ماه مهاجر (زندگی و خاطرات سردار شهید یوسف براهنی فر) اثر محمد باذلی، گردان ۱۲ نفره (دانش آموز شهید مهدی آذربان) اثر محمدعلی خواجوی،   چهار فصل مرز (مروری بر زندگی و شهادت مظلومانه مرزداران شهید استان خراسان رضوی) اثر مجتبی بیهقی و چهار ماه بعد (زندگی نامه داستانی شهید جواد توانگر) اثر سعیده زراعتکار با محوریت هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.