در آستانه اربعین حسینی، توزیع بسته‌های متبرک رضوی بین زائران پیاده اربعین آغاز شد.

شمیم رضوی در مسیر پیاده‌روی اربعین / آغاز توزیع بسته‌های متبرک رضوی در مسیر نجف تا کربل

به گزارش قدس آنلاین، دو روز بیشتر تا اربعین حسینی باقی نمانده است؛ روزی که برای همه شیفتگان مکتب حسینی با سنت پیاده‌روی نجف تا کربلا و اجتماع عظیم زائران معنا پیدا می‌کند اما دومین سالی است که به دلیل شرایط کرونایی، امکان برپایی آن محدود شده و تنها جمع محدودی از زائران فرصت بهره‌مندی از آن را دارند و نائب‌الزیاره همه عاشقان و دلدادگان خواهند بود.

خادمان آستان قدس رضوی نیز که در ایام اربعین هر سال، توفیق برپایی مواکب متعدد و حضور گسترده برای خدمت‌رسانی به زائران در عراق را داشتند، امسال تنها با یک کاروان محدود عازم نجف و کربلا شده‌اند و از امروز توزیع بسته‌های متبرک در مواکب عزاداری را آغاز کرده‌اند تا شمیم رضوی و حسینی با هم آمیخته شوند.

امروز کاروان ۶۶ نفره خادمان بارگاه منور رضوی با حضور در بین زوار اربعین، پرچم‌گردانی و توزیع متبرکات، حال و هوای مشهدالرضا(ع) را به مشایه حسینی بردند.

خادمان حرم مطهر رضوی در کنار خدام عتبه علوی، ۳۳۰ بسته متبرکات شامل پرچم متبرک علی بن موسی الرضا(ع)، گلاب، نمک و نبات و... را از امروز بین مواکب ایرانی و عراقی توزیع می‌کنند.

حضور خادمان آستان مقدس حضرت رضا(ع) بین زائران اربعین، شور و حال خاصی را به فضای مراسم امسال بخشیده و مردم عراق از دیدن خادمان رضوی مشعوف می‌شوند و نائب الزیاره مردم ایران هستند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.