معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از تورم نقطه به نقطه ۱۰۰.۷ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی پایتخت در بهار سال ۱۴۰۰ خبرداد.

تورم ۱۰۰ درصدی قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی تهران در بهار امسال

به گزارش قدس آنلاین، مسعود افشین  گفت: تورم نقطه به نقطه قیمت نهاده‌های ساختمانی مسکونی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۰ نسبت به بهار سال ۱۳۹۹، ۱۰۰.۷ درصد بوده است که در مقایسه  با  فصل زمستان، ۳/۵ واحد درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طرح آمارگیری از قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران از سال ۱۳۹۰ با هدف محاسبه تغییرات فصلی و سالانه شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی در سطح شهر تهران به‌صورت فصلی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اجرا و نتایج آن توسط مرکز آمار ایران بر سال پایه ۱۳۹۰ انتشار می شود.

افشین خاطرنشان‌کرد: در بهار سال ۱۴۰۰ این طرح آمارگیری با مراجعه به ۸۲۲ کارگاه در سطح شهر تهران و جمع‌آوری ۳۸۰۰  قلم اطلاعات انجام شده است.

وی در خصوص تورم سالانه قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۰ افزود: تورم سالانه بهار امسال، معادل ۹۳/۵ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ۱۷/۱ واحد درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است، اطلاعات تفضیلی این طرح در سامانه اطلاعات آماری استان تهران به آدرس amar.thmporg.ir  در دسترس است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.