اتحادیه جهانی کشتی، محمدرضا گرایی را منجی بزرگ کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو دانست و نوشت: اگر طلای او نبود، ایران عملکرد ناامید کننده ای داشت.

اتحادیه جهانی کشتی: گرایی منجی بزرگ کشتی ایران در المپیک توکیو

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه جهانی کشتی در خبری به حضور نفرات مطرح حاضر در اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ اشاره کرد.

جمعا ۸ کشتی گیر در دو وزن المپیکی ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم که در المپیک توکیو به میدان رفتند، قرار است در رقابت های جهانی اسلو حاضر شوند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی قهرمان المپیک توکیو از ایران به همراهان سو ریو دارنده مدال طلای جهان از کره جنوبی در رقابت های جهانی نروژ به میدان می روند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، نیز زورابی داتوناشویلی نفر سوم المپیک توکیو از صربستان به همراه اسلام عباس اف از آذربایجان، کایریل ماسکویچ از بلاروس، لاشا گوبادزه از گرجستان و نورسلطان تورسینوف از قزاقستان، ۵ چهره المپیکی این وزن هستند که در نروژ به روی تشک خواهند رفت.

در وزن غیر المپیکی ۶۳ کیلوگرم نیز نفراتی مانند میثم دلخانی قهرمان امیدهای جهان از ایران و استیگ برگ فرنگی کار کهنه کار نروژی و دارنده مدال برنز المپیک ریو به میدان می روند.

روس ها در وزن ۶۷ کیلوگرم، یک کشتی گیر جوان به نام نظیر عبدالله یف که می تواند مانع سختی برای محمدرضا گرایی در راه کسب عنوان قهرمانی جهان باشد. عملکرد محمدرضا گرایی در توکیو یک نجات دهنده بزرگ برای ایران بود در غیر اینصورت عملکردشان ناامید کننده بود.

گرایی در یک چهارم نهایی المپیک توکیو موفق به شکست فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان شد و در نیمه نهایی و فینال نیز به ترتیب راماز زویدزه گرجستانی و پرویز نصیب اف اوکراینی را از پیش رو برداشت و به مدال طلای المپیک رسید.

ریو هانو سو دارنده ۲ طلای جهان از کره جنوبی نیز پس از شکست در دور نخست المپیک توکیو مقابل محمد السید ستاره جوان مصری که به مدال برنز رسید، این بار برای جبران عازم مسابقات جهانی نروژ خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.