۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 770550

تیم ملی فوتسال ایران در ۶ تقابل خود با قزاقستان به ۵ پیروزی و یک تساوی رسیده است.

۵ پیروزی فوتسال ایران مقابل قزاقستان

به گزارش قدس آنلاین، تیم های فوتسال ایران و قزاقستان دوشنبه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال با هم روبرو می شوند. دوتیم تا کنون ۶ بار با هم روبرو شدند که که ۵ برد و یک تساوی، ۳۲ گل زده و ۱۲ گل خورده برای ایران در این ۶ رویارویی رقم خورده است.

اولین بازی رسمی قزاقستان که بدترین شکست این تیم هم هست مقابل ایران بوده که ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۵ در چارچوب مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۶ در سالن ۱۲هزار نفری آزادی با نتیجه۱۴ بر ۲ از ایران شکست خورد.

حساس‌ترین بازی ایران مقابل قزاقستان در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ به میزبانی سالن نیمیبوتر بانکوک در ۲۳ اردی‌بهشت ۱۳۷۹ بود که ایران ۴ بر یک این بازی را برد و قهرمان شد.

آخرین تقابل دو تیم هم به  ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ برمی گردد که در تورنمنت کاسپین کاپ ۲۰۱۹ (آستاراخان) در سالن زیوزدنی شهر آستاراخان روسیه، ۲ بر یک و با گل های فرهاد توکلی و علی‌اصغر حسن‌زاده ایران به پیروزی رسید.

از لیست فعلی تیم ملی فرهاد توکلی، مهدی جاوید، حسین طیبی، احمد اسماعیل‌پور و علی‌اصغر حسن‌زاده سابقه گل‌زنی به قزاقستان را دارند.

قزاقستان از سال ۲۰۰۱ وارد لیست یوفا شده است.در زمان حضور در آسیا تیم ایران با قزاقستان ۳ بار روبرو شده  که هر سه بازی با برتری ایران به پایان رسیده و ۲۵ گل زده و ۷ گل خورده را شاهد بودیم.

در یوفا که هر سه بازی زمان مربیگری ناظم الشریعه در تیم ملی ایران بوده است یک تساوی و دو برد، ۷ گل زده و ۵ گل خورده ماحصل کار تیم ملی ایران بوده است.

دو تیم از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ (۱۶ سال) با یکدیگر روبرو نشدند.

ترکیب ایران در آخرین بازی با قزاقستان بدین شرح است:سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، بهزاد عظیمی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، ابوالقاسم عروجی، سعید احمدعباسی، حسین طیبی، قدرت بهادری، محمد شجری، فرهاد توکلی، مهدی جاوید.

از جمع این نفرات عظیمی، عروجی و بهادری در جام جهانی کنونی در تیم ملی نیستند.

در ادامه مروری بر نتایج همه تقابل های ایران و قزاقستان داریم:

۱- ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۵  / ۱۴ بر ۲ ایران

۲- ۱۴ اردیبهشت ۱۳۷۵ / ۷ بر ۴ ایران

۳- ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹ / ۴ بر یک ایران

۴- ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۳ بر ۳ مساوی

۵- ۱۳ آذر ۱۳۹۶ / ۲ بر یک ایران

۶-  ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۲ بر یک ایران

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.