گزارش ها از پیروزی حزب سوسیال دموکرات‌ چپ میانه بر حزب محافظه‌کار در رقابتی تنگاتنگ حکایت دارد.

پایان مرکل و پیروزی حزب رقیب در انتخابات پارلمانی آلمان

به گزارش قدس آنلاین، مهر به نقل از رویترز نوشت:

بنا بر تازه‌ترین نتایج به دست آمده از شمارش آرا در انتخابات روز یکشنبه ۴ مهر آلمان، گزارش‌ها از پیروزی حزب سوسیال دموکرات چپ میانه بر حزب محافظه‌کار در رقابتی تنگاتنگ حکایت دارد.

در حالی که شمارش آرا ساعت‌ها پس از به پایان  رسیدن  رأی‌گیری در انتخابات سراسری آلمان در شامگاه یکشنبه همچنان ادامه دارد، نتایج نشان می‌دهد که حزب سوسیال دموکرات چپ میانه با کسب حدود ۲۶ درصد آرا پیشتاز انتخابات است و مسئولیت تشکیل دولت آینده را برعهده خواهد داشت.

حزب محافظه‌کار مرکل نیز با ۲۴.۵ درصد و سبزها نیز با کسب بیش از ۱۴ درصد آرا در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

به این ترتیب اولاف شولتس از حزب سوسیال دموکرات، وزیر امور مالی آلمان در دولت ائتلافی مرکل، که پیروز سه مناظره تلویزیونی شناخته شده بود، جانشین مرکل خواهد شد.

در این گزارش گفته شده که از قبل پیش‌بینی می‌شد که در این انتخابات سوسیال دموکرات‌های چپ میانه چالشی قوی برای محافظه‌کاران حامی آنگلا مرکل به شمار بیایند.

مرکل که از سال ۲۰۰۵ میلادی قدرت را در دست داشته است، به دلیل با پایان انتخابات بعد از ۱۶ سال از صدراعظمی کناره‌گیری می‌کند. رأی‌گیری روز یکشنبه مسیر جدیدی را برای آینده بزرگترین اقتصاد اروپا تعیین خواهد کرد.

«آرمین لاشت»، از حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، رقیب شولتس بود و می‌خواست جایگزین مرکل شود که تا کنون براساس نتایج شانسی برای ادامه راه مرکل نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.