۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 770634

برای مجاوران حضرت رضا(ع) که دلتنگ زیارت اربعین حسینی هستند، چه مرهمی بهتر از حضور در صحن و سرای ملکوتی امام غریب و شرکت در محفل عزایی که در کنار مضجع شریف ایشان برپا شده است.

حرم مطهر رضوی، ملجأ جاماندگان اربعین

به گزارش قدس آنلاین، به دلیل شرایط کرونایی امسال، امکان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین برای بسیاری از عاشقان امام حسین(ع) فراهم نشد و بهترین مرهم برای این دلتنگی، زیارت از راه دور و تماشای تصاویر زنده از کربلای معلی بود. اما در مشهدالرضا(ع)، مرهم دیگری هم برای این دلتنگی وجود داشت و مجاوران آقا، با حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین طبق دستورالعمل‌های بهداشتی تعیین شده، مسیر تشرف پیاده به حرم مطهر رضوی را طی کردند و زائر حضرت رضا(ع) شدند تا در کنار مضجع شریف ایشان، سوگواری اربعین را برپا کنند.

تجربه موفق خادمان و زائران در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی

خادمان زائران در آستان قدس رضوی نیز با تجربه‌ای که طی یک سال و نیم اخیر اندوخته‌اند، با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، شرایط زیارت همراه با حفظ سلامتی را برای این جاماندگان اربعین فراهم کردند و زائران نیز همانند ماه‌های گذشته، الگوی موفق دیگری در این زمینه را به نمایش گذاشتند.

از ضدعفونی مستمر تا تهیه اقلام مصرفی

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، گزارشی از خدمات ارائه شده به جاماندگان اربعین در صحن و سرای حضرت رضا(ع) ارائه کرد و گفت: به منظور مقابله با بیماری کرونا، در ایام عزاداری بخش‌های مختلف حرم مطهر به طور مستمر و شبانه‌روزی ضدعفونی می‌شود. همچنین پیش‌بینی لازم برای تأمین تمامی اقلام مورد نیاز زائران از جمله محلول ضدعفونی‌کننده دست، لیوان یکبار مصرف، مُهر نماز،   چادر نماز و... انجام شده است. به گفته بهنام، همانند دیگر ایام زیارتی، در اربعین حسینی نیز فرش‌آرایی حرم مطهر رضوی برای برگزاری برنامه‌های مختلف، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های مربوطه انجام شده است.

نظارت کارشناسان بهداشتی بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها

وی تاکید کرد: خادمان سلامت با توزیع محلول ضدعفونی‌کننده دست و ماسک، در گوشه و کنار صحن و سرای رضوی حضور دارند تا زائران با آرامش خاطر از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند. همچنین کارشناسان بهداشتی با دقت و حساسیت ویژه‌ای بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت خواهند داشت.

خدمات شبانه‌روزی دفاتر مختلف

بهنام اضافه کرد: همه دفاتر خدمت در این آستان ملکوتی از جمله دفاتر امانات و دفاتر پیداشدگان نیز با افزایش نیرو و مرکز ارانه خدمت، شرایط لازم برای میزبانی از زائران را فراهم کرده‌اند، همچنین تعداد خادمان و خادمیاران بخش صندلی‌ چرخدار و زائربرها هم برای سهولت تردد زائران افزایش یافته است. ارائه خدمات در بخش امداد زائران محروم و همکاری با نیروهای مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ را از دیگر اقدامات معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی به مناسبت اربعین حسینی است.

توزیع ۱۵ هزار بسته متبرک صبحانه در روز اربعین

همچنین به گفته بهنام، در روز اربعین حسینی، پذیرایی از زائران و ارادتمندان این امام همام در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت بیرون‌بر در مهمانسرای حضرت رضا(ع) انجام می‌شود و در همین راستا ۱۵ هزار بسته صبحانه متبرک با مشارکت حدود ۱۰۰ خادمیار رضوی تهیه و بین زائران توزیع شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.