همزمان با اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی، با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و مردم ولایت مدار، به صورت خودرویی از میدان ۱۷ شهریور آمل برگزار شد.

تشییع پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی / مردم در سوگ عالِم ذوالفنون گریانند

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی، دقایقی قبل با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و مردم ولایت مدار، به صورت خودرویی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از میدان ۱۷ شهریور آمل تا میدان قائم این شهر آغاز شد.

خیابان‌های منتهی به میدان ۱۷ شهریور آمل مملو از جمعیت عزاداری است که در سوگ ارتحال علامه گریانند.

هیئتی به نمایندگی از شورای عالی حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در مراسم تشییع علامه حضور دارند.

 شهر آمل در سوگ ارتحال عالم ذوالفنون یکپارچه سیاهپوش شده و در جای جای شهر تصاویر علامه به چشم می خورد.

یک هفته عزای عمومی در استان مازندران اعلام شده است.

شب گذشته رهبر معظم انقلاب بر پیکر علامه حسن زاده آملی نماز میت را اقامه  کردند.

 

پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی پس از تشییع، برای خاکسپاری به زادگاهش روستای ایرا از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل منتقل خواهد شد.

بر اساس اعلام شورای تأمین شهرستان آمل، راه ورودی به روستای ایرا محل تدفین علامه حسن‌زاده آملی مسدود شده است.

محمدی لائینی: مواضع انقلابی علامه در تاریخ ثبت شد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم تشییع پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی با بیان اینکه مواضع انقلابی و ولایی ایشان مثال زدنی بود، گفت: علاوه بر مراتب علمی، معنوی و عرفانی علامه حسن زاده آملی، مواضع انقلابی ایشان نیز در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه فضای انقلابی باید در جامعه تقویت شود، افزود: مردم نباید اجازه دهند افرادی که با شهدا و انقلاب اسلامی ارتباطی ندارند فضای جامعه را به نفع خود مصادره کند.

فرماندار آمل: امکان حضور مردم در محل تدفین علامه نیست

شریعت فرماندار آمل هم در حاشیه پیکر علامه فقید، گفت: به دلیل فضای محدود روستای ایرا محل خاکسپاری علامه حسن‌زاده آملی و بر اساس تصمیم ستاد ارتحال، از ورود مردم به این روستای جلوگیری می‌شود.

فرماندار آمل با بیان اینکه حضور در روستا و شرکت در مراسم خاکسپاری محدود به خانواده و اقوام علامه است، از مردم خواست به سمت جاده هراز و روستای ایرا حرکت نکنند، چون عوامل انتظامی از ورود خودروها و مردم به روستا جلوگیری می‌کند.

انتقال پیکر علامه به روستا ایرا با بالگرد

ساعت ۱۳:۱۵ / دقایقی قبل پیکر مطهر عالِم ذالفنون برای تدفین و خاکسپاری به دلیل ازدحام جمعیت به صورت هوایی با بالگرد به روستای ایرا بخش لاریجان که در ۸۰ کیلومتری آمل قرار دارد، منتقل شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.