طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۳۸۹ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۳۳ میلیون و ۹۹ هزار نفر رسید.

 عبور شمار مبتلایان جهان از ۲۳۳ میلیون نفر

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۳۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۵۱ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۸۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۰۹ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۶۴۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۸۱ هزار و ۴۰۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۳۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۰۹ هزار و ۱۱۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۴ هزار و ۹۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۴۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۷ هزار و ۴۰۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۴ هزار و ۴۲۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۹۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۹۴ هزار و ۷۰۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۷ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۱۵، ۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۴۹، ۷ میلیون و ۶۶ هزار و ۶۸۸، ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۶۲۸ و ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۹۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۴۰ مبتلا و کلمبیا نیز با ۴ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۶۹۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۳ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۸۳۳، ۳۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۵۷ و ۲۰ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.