شرکت داروسازی فایزر قصد دارد درخواست استفاده از واکسن کووید-۱۹ خود را در کودکان کمتر از ۱۲ سال ارایه کند.

فایزر تاییدسریع واکسن کرونا رابرای کودکان کمتراز ۱۲ سال درخواست می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا از پایگاه اینترنتی سی. ان. ان نوشت: آلبرت بورلا رییس و مدیرعامل فایزر در پاسخ به سوالی درباره اینکه این شرکت چه زمانی داده های مطالعه واکسن کرونای این شرکت را روی کودکان پنج تا ۱۱ ساله به سازمان غذا و داروی آمریکا ارسال می کند، گفت: این داده ها در روزهای آینده به این سازمان ارسال می شود.

در حال حاضر، واکسن های کووید -۱۹ تنها برای کودکان ۱۲ سال به بالا تأیید شده و این موضوع نگران کننده است زیرا کودکان کم سن و سال تر به دلیل حاکم شدن نوع دلتا ویروس کرونا در آمریکا که بسیار مسری است در حال ابتلا به این بیماری هستند.

بر اساس داده های اخیر منتشر شده توسط آکادمی کودکان آمریکا، نزدیک به ۲۶ درصد از کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر آمریکا در کودکان گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به طور متوسط ‌۲۶۶ کودک در هفته گذشته هر روز به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می شدند.

پس از ارایه داده های مطالعه فایزر ، متخصصان سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کنند و تصمیم می گیرند که آیا واکسن را توصیه کنند یا خیر.

زمانی که این واکسن برای کودکان خردسال در دسترس قراربگیرد، چالش واکسیناسیون آنها خواهد بود.  بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، کمتر از ۵۰ درصد از نوجوانان واجد شرایط آمریکا به طور کامل در برابر کووید-۱۹  واکسینه شده اند.

در عین حال مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به دانش آموزان و کارکنان مدرسه توصیه می کند که در مدرسه ماسک صورت داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.  

روشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به شبکه خبری سی. بی. سی ساندی گفت: ما می دانیم چگونه آنها را ایمن نگه داریم. هنگامی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم احتمال شیوع بیشتر می شود.

اسکات گوتلیب کمیسر سابق سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا نیز والدین را تشویق می‌کند تا در صورت امکان فرزندان خود را واکسینه کنند. وی گفت: این یک پاتوژن خطرناک است.  من در مورد این ویروس خیلی بدبین نیستم، می دانیم که این ویروس پیامدهای طولانی مدت در بسیاری از افراد مبتلا به آن از جمله کودکان دارد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.