یک متخصص پوست گفت: ریزش مو پدیده ای است که می‌تواند از سن بلوغ آغاز شده و ادامه دار باشد. در این بین تشخیص نوع ریزش مو و اتخاذ روش‌های درمانی مناسب می‌تواند به بیمار در کنترل یا متوقف کردن این فرایند کمک کند.

چرا مبتلایان به کرونا دچار ریزش مو می‌شوند؟

فیروزه دادور متخصص پوست، مو و زیبایی درباره دلایل ریزش مو گفت: برخی مواقع ریشه مو آسیب می‌بیند و یا موها به فاز ریزش مو می‌روند. ممکن است سحرخیزی، تغذیه مناسب و خواب خوب موثر باشد اما صرفا مصرف مکمل‌هایی مثل زینک نمی‌توانند این فرآیند را متوقف کنند بلکه بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا بر اساس معاینات و آزمایش‌ها و احتمالا نمونه برداری درمان شوند.

وی در مورد خانم هایی که به ویژه پس از یائسگی دچار ریزش مو و طاسی سر می شوند گفت: این اتفاق در سنین کمتر هم رخ می‌دهد. برای درمان این ریزش باید از داروهایی همچون ماینوکسیدیل و درمان‌های مکمل مثل مزوتراپی استفاده کرد. بهبود ریزش‌های آندروژنتیک به درمان طولانی نیازمند است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با تاکید بر اینکه مصرف بیش از حد مکمل ها فایده ای ندارد گفت: این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک مصرف شود تا متناسب با نیاز بدن تجویز شوند.

وی درباره راه های پیشگیری از ریزش موی ارثی اظهار داشت: این ریزش مو اغلب از سن بلوغ به بعد آغاز می‌شود و معمولا نمی‌توان در وضعیت عادی از آن پیشگیری کرد . با آغاز شدن فرآیند ریزش مو، هرچه درمان در مراحل اولیه صورت گیرد، پاسخ بهتری خواهیم گرفت. تغذیه و خواب خوب ونداشتن استرس  رعایت شود.

دادور با اشاره به اینکه پس از بیماری‌هایی مثل کرونا و بیماری‌هایی که موجب تب می‌شوند موها شروع به ریزش می‌کنند و این ریزش حدود ۵ تا ۶ ماه طول می کشد و با مصرف مکمل‌ها بهبود می‌یابد ولی مشکلات تیروئیدی و کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند ریزش مو را بیشتر کند. اگر افرادی طی مدت طولانی دارو مصرف می‌کنند و تاثیر آن را ندیده‌اند باید درمان جدیدی برای آنها در نظر گرفته شده و مورد بررسی بیشتر قرار گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در طول زمان با نازکی مو مواجه می‌شوند باید با مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل و روش‌هایی مثل هورمون‌درمانی، مزوتراپی و prp  آن را کنترل کنند. نکته مهم این است که روش‌های درمانی باید با توجه به نوع ریزش تجویز شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.