روسای جمهور روسیه و ترکیه دیدار با هم را در شهر «سوچی» پربار و جامع ارزیابی کردند.

پوتین: دیدار مثبتی با اردوغان داشتم

به گزارش قدس آنلاین، روسای جمهور روسیه  و ترکیه عصر چهارشنبه به وقت تهران دیدار با هم دیگر در شهر سوچی در روسیه را مثبت ارزیابی کردند.

به گزارش منابع خبری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: «نشست با اردوغان پرمحتوا و جامع بود . به خاطر دیدار اردوغان از روسیه، از ئی تشکر می کنم. با به تماس با هم ادامه می‌دهیم.»

اردوغان نیز در همین زمینه گفت که دیدار پرباری را با پوتین در شهر سوچی برگزار کرده و عازم ترکیه شده است.

پوتین در نشست خبری با اردوغان درباره همکاری‌های آنکارا و مسکو در حوزه‌های مختلف نیز اظهار داشت: «روسیه و ترکیه در زمینه‌های بین‌المللی از جمله در مورد لیبی، سوریه و قفقاز جنوبی با موفقیت همکاری می‌کنند.»

پوتین با بیان اینکه تأثیر ترکیه بر وضعیت «قره‌باغ کوهستانی» به آشتی منطقه‌ای کمک می‌کند، ادامه داد: «همکاری روسیه و ترکیه در موضوع قره‌باغ، هم برای تداوم آتش‌بس و هم برقراری صلح پایدار در آینده بسیار اهمیت دارد.»

اردوغان نیز در ملاقات با پوتین به احتمال افتتاح اولین واحد نیروگاه هسته‌ای «آق‌قویو» در سال آینده اشاره کرده و گفت: «معتقدیم که تقویت پیوسته روابط با روسیه، منافع بزرگی برای ما دارد. روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی بین آنکارا و مسکو شاهد پیشرفت بزرگی است.»

وی با بزرگ توصیف کردن نقش ترکیه و روسیه در منطقه غرب آسیا، افزود: «صلح در سوریه با روابط روسیه و ترکیه ارتباط مستقیم دارد.»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خبر داد که در جریان گفت‌وگوهای خود با همتای روسی، در مورد توسعه همکاری‌های فنی نظامی بین دو کشور مباحثه داشته است.

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ترکیه به شهر سوچی، گفته بود او و رئیس‌جمهور روسیه قرار است درباره درباره سوریه، افغانستان و لیبی گفت‌وگو کنند.

اردوغان قرار است چندی دیگر در شهر رم در ایتالیا با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.