کمبود تخم مرغ در شهرستان گناباد که خود تولید کننده و صادرکننده بوده گلایه‌های مردم را به همراه داشته است.

کمبود مرغ به تخم‌مرغ رسید/ روزانه بیش از ۶ تن تخم مرغ در گناباد تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،   هنوز تصویر صف‌های مرغ از ذهنمان نرفته که اینبار نوبت به کمبود تخم مرغ در گناباد رسیده است.  شهری که همیشه  تخم مرغ مازاد تولید داشته نباید با کمبود روبه‌رو شود اماگویا اختلاف قیمت این مهم را به وجود آورده است.

یکی از شهروندان گنابادی می‌گوید: برای خرید تخم مرغ از صبح به چندین مغازه سر زده‌ام اما همه می‌گفتند تمام کرده ایم و برای اولین بار بود که برای خرید تخم مرغ با چنین پاسخی روبه رو می‌شوم.

شهروند دیگری که برای خرید نیز به مغازه آمده بود نیز اظهار داشت: اگر تخم مرغ می‌خواهید باید اول صبح به مغازه‌ها سر بزنید در غیر این صورت از ساعت ۹ به بعد خبری از تخم مرغ نیست.

یکی از مغازه داران گنابادی در خصوص کمبود تخم مرغ  اظهارداشت: همیشه به طور روزانه در مغازه ۵ کارتن تخم مرغ فروش داشته ایم اما این روزها فقط یک کارتن به ما می‌دهند که آن هم بعد نیم ساعت فروش می‌رود و دیگر مشتری‌ها تا شب دست خالی برمی‌گردند.

وی ادامه داد: تخم مرغ‌های گناباد به شهرهای همجوار ارسال می‌شود به این دلیل که قیمت تخم مرغ در آنجا بیشتر از گناباد به فروش می‌رسد.

روزانه ۲ تن تخم مرغ در گناباد مصرف می‌شود

نعمت غفوری، مدیر جهاد کشاورزی گناباد  اظهارداشت: در حال حاضر چهار واحد تولید تخم مرغ در گناباد فعال است، متاسفانه مدت زمانی می‌گذرد و قیمت تخم مرغ بروزرسانی نشده است.

 وی افزود: در شهرهای اطراف قیمت تخم مرغ افزایش چشمگیری داشته که باعث شده تولید کننده محصول خود را در این شهرها عرضه کند.

 مدیر جهاد کشاورزی گناباد تصریح کرد: میزان مصرف تخم مرغ در گناباد حدود ۲ تن در روز است که به تولید کننده‌ها اعلام کردیم نیاز شهرستان را تامین و مازاد آن را می‌توانند در خارج از شهرستان به فروش برسانند.

برخورد جدی با متخلفان

 حامد قربانی، فرماندار گناباد در واکنش به کمبود تخم مرغ در این شهرستان اظهارداشت: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۶ تن تخم مرغ در شهرستان تولید می‌شود باید در راستای حقوق مصرف کنندگان روزانه ۲ تن تخم‌مرغ به دست مصرف کنندگان با قیمت مصوب عرضه شود.

وی ادامه داد: در جلسه ستاد تنظیم بازار درخواست کرده‌ایم بازرسان اداره صمت نظارت بیشتری بر بازار و توزیع تخم مرغ داشته باشند و با متخلفان برخورد کنند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.