وزیر کشور گفت: با توجه به شرایط موجود، مهمترین نقش استانداران بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه استان‌های مختلف کشور بر اساس اصول توسعه متوازن است.

 نقش استانداران بسیج ظرفیت‌ها برای توسعه متوازن است

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی امروز در آیین معارفه استاندار یزد ادامه داد: استانداران باید مانند نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها حلقه وصل همه بخش ها برای شتاب بخشی به خدمت رسانی و توسعه باشند و در این زمینه از تمامی ظرفیت ها به خصوص استعدادها و شبکه جوانان توانمند استفاده کنند.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری جوانان خوش فکر پیشران های توسعه کشور محسوب می شوند و باید با رویکرد کادرسازی برای مدیریت کشور در گام دوم انقلاب از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده شود.

وحیدی مهمترین انتظار از استانداران را رعایت عدالت منطقه‌ای  بر اساس اصول آمایش سرزمین دانست و یادآور شد: در این زمینه هماهنگی های لازم بین وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته است و همه بخش ها باید در این زمینه فعالانه پای کار باشند تا در هر نقطه ای از کشور آثار برنامه ها و اقدامات توسعه ای آشکار شود.

وزیر کشور با تبیین وظایف استانداران یادآور شد: استانداران در ۴۰ زمینه مختلف در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارای وظایف مشخص هستند و مهمترین انتظار از آنان بسترسازی برای توسعه متوازن درون استانی و درون شهری است تا در سایه این رویکرد به مناطق کمتر توسعه یافته توجه ویژه صورت گیرد.

وحیدی همچنین با تبیین شرایط بین المللی منطقه ادامه داد: در محیط سیال منطقه و بین الملل، جمهوری اسلامی باید با استواری جایگاه خود را به عنوان کشوری باثبات و مقتدر تثبیت کند، چراکه با توجه به شرایط موجود اگر در زمینه توسعه کم کاری صورت گیرد، فاصله ما با دیگر کشورها که به سرعت در این مسیر حرکت می کنند، افزایش زیادی خواهد یافت.

وی استان یزد را یکی از نمونه های عالی توانستن در عین محدودیت ها عنوان کرد و یادآور شد: کسب رتبه های برتر کشور در زمینه سرمایه گذاری و توسعه در عین قرار داشتن در شرایط نامناسب طبیعی و محدودیت های ظاهری مبین آن است که موانع نمی تواند جلوی همت کسانی را که هدف آنان رسیدن به پیشرفت و توسعه است، سد کند.

وزیر کشور همچنین با تاکید بر تلاش برای رفع برخی مشکلات استان یزد به خصوص در زمینه تامین آب بر استفاده از ظرفیت های استان در کنار حمایت های دولت تاکید کرد.

در این آیین از تلاش های محمدعلی طالبی استاندار پیشین یزد تقدیر و مهران فاطمی به عنوان استاندار جدید یزد معرفی شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.