کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی خبر داد : بیش از هزار و نهصد شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری در شهریور ماه ۱۴۰۰ دریافت و رسیدگی شده است.

۵۵ درصد تخلفات اقتصادی استان در شهریور۱۴۰۰ گرانفروشی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صمت خراسان رضوی بخشعلی بیاتی قله زو اظهار داشت: دریافت و رسیدگی به موقع گزارش ها و شکایت های مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است و در شهریورماه سال جاری،   هزار و نهصدوشصت و یک گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری وناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.
وی افزود : از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۵ درصد، عدم درج قیمت با ۱۸درصد و کم فروشی با ۹ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خاطرنشان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه و تره بار و در بخش خدمات رستوران، تعمیرات خودرو و خدمات مشاورین املاک بوده است.
بیاتی ادامه داد: بازرسان پس در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۶۶۸ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۷۳ میلیارد تنظیم گردید وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.
وی تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان  انجام شده که در همین راستا ۳۸ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۲ و نیم میلیارد ریال در شهریور ۱۴۰۰ به آنان مسترد شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.