با تداوم کاهش مقبولیت عملکرد رئیس جمهور آمریکا، این میزان ظرف یک ماه چهار درصد دیگر نیز افت کرد.

ادامه کاهش رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن

به گزارش قدس آنلاین،‌ بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، مقبولیت عملکرد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نسبت به ماه گذشته، پنج درصد دیگر کاهش یافت.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، طبق نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و مرکز تحقیقاتی «نورک»، مقبولیت بایدن در انتهای ماه سپتامبر امسال به ۴۹ درصد رسیده است.

این در حالی است که طبق نظرسنجی‌های مشابهی، مقبولیت بایدن در ماه آگوست ۵۴ درصد و در ماه قبل از آن (جولای) ۵۹ درصد بود.

از ماه جولای تا سپتامبر امسال (ظرف دو ماه)، مقبولیت عملکرد بایدن در میان دموکرات‌ها از ۹۲ به ۸۵ درصد رسیده است. این میزان در میان افراد مستقل از ۶۲ به ۳۸ درصد رسیده و در میان جمهوری‌خواهان، بدون تغییر و ۱۱ درصد بود.

علاوه بر این، مقبولیت عمکرد دولت بایدن در میان سفیدپوستان آمریکایی از ۴۹ به ۴۲ درصد و در میان سیاه‌پوستان این کشور از ۸۶ به ۶۴ درصد رسیده است.

از سوی دیگر نتایج این نظرسنجی نشان داد فقط ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر درستی در حال حرکت است. این میزان در ماه اول روی کار آمدن دولت بایدن، حدود پنجاه درصد بود.

همچنین ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عملکرد بایدن در خصوص مسائل اقتصادی را تأیید می‌کنند که نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته اما این میزان در ماه مارس ۶۰ درصد بود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دولت آمریکا در مقابله با ویروس کرونا را مورد تأیید می‌دانند که نسبت به ماه آگوست تغییری نداشته اما نسبت به ماه جولای که این میزان ۶۶ درصد بود کاهش قابل ملاحظه‌ای نشان می‌دهد.

در زمینه سیاست خارجی نیز فقط ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را قابل قبول می‌دانند و به‌طور کلی تنها ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نحوه مدیریت بحران افغانستان توسط دولت بایدن را مورد تأیید می‌دانند.

علاوه بر این، ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دولت بایدن در زمینه امنیت ملی را قابل قبول و ۵۲ درصد آن را غیر قابل دفاع می‌دانند.

این نظرسنجی که پس از اعلام توافق همکاری آمریکا، استرالیا و انگلیس انجام شده نشان داد که پنجاه درصد از آمریکایی‌ها، روابط دولت کشورشان با متحدان را قابل قبول می‌دانند.

از میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی فقط ۳۵ درصد عملکرد بایدن در زمینه مدیریت اوضاع پناهجویان را مورد قبول می‌دانند که نسبت به ماه آوریل با ۴۳ درصد، کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

این نظرسنجی از میان ۱۰۹۹ شهروند آمریکایی و از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهر) با حاشیه خطای ۴.۲ درصد انجام شده است.

نظرسنجی دیگری که اخیراً از سوی موسسه «گالوپ» منتشر شد نشان داد، میزان محبوبیت بایدن پس از هشت ماه ریاست جمهوری به ۴۳ درصد کاهش یافته که پایین ترین میزان تاکنون است.

نظرسنجی گالوپ از ۱ سپتامبر تا  ۱۷ سپتامبر انجام شد و برای اولین بار بود که اکثریت ازعملکرد کاری بایدن ناراضی بودند و ۵۳ درصد از شهروندان آمریکایی نظر منفی نسبت به وی داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که بایدن به دلیل نحوه برخوردش در تخلیه آمریکایی‌ها و افغانستانی‌ها از افغانستان، به ویژه پس از انفجار انتحاری داعش در فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ غیر نظامی افغانستانی شد، مورد انتقاد دو حزبی در این کشور قرار گرفت.

نتایج نظر سنجی موسسه «راسموسن» نیز نشان داده است که ۷۰ درصد شهروندان آمریکایی خروج از افغانستان را «تحقیر ملی» می‌دانند.  نظرسنجی این موسسه معتبر  نیز نشان داد که ۵۱ درصد از شهروندان آمریکایی «به شدت» موافق گزینه تحقیر شدن آمریکا در خروج از افغانستان هستند، در حالیکه ۵۶ درصد از دموکرات‌ها بر این باورند که نحوه خروج آمریکا از افغانستان «شرم آور» بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.