سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در حال انجام است، گفت: هفت شهرستان استان شامل نائین، خور، دهاقان، خوانسار، برخوار، تیران و چادگان در وضعیت زرد قرار دارند. شهرستان بوئین و میاندشت در وضعیت آبی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان نارنجی است.

واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در حال انجام است/یک شهر استان در وضعیت آبی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الله غلامی، اظهار کرد: هفت شهرستان استان شامل نائین، خور، دهاقان، خوانسار، برخوار، تیران و چادگان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: شهرستان بوئین و میاندشت در وضعیت آبی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان نارنجی است.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۸ بستری در کل استان داشتیم همچنین تعداد ترخیصی‌های ما ۳۱۰ نفر بوده است و دو هزار و ۲۴۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ارائه کارت واکسیناسیون و تست کرونا الزامی برای خروج از کشور

وی تصریح کرد: در مورد بازگشایی مدارس هم تاکید بر واکسیناسیون تمام افراد مرتبط با دانش‌آموزان شامل والدین، آموزگاران، کادر مدرسه، سرویس مدارس و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال است و مقرر شد آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نیروهای خود را بسیج کنند تا سرعت واکسیناسیون بالای ۱۲ سال افزایش یابد، همچنین لازم است تمام دستورات بهداشتی و فاصله گذاری در مدارس انجام شود.

غلامی اظهار کرد: برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده است و منتظر نتیجه کمیسیون‌های بهداشتی و علمی هستند تا زمان به قطعیت رسیدن، عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: در مورد ورود و خروج از کشور ارائه کارت واکسیناسیون و تست کرونا برای همه افراد لازم است.

برگزاری نماز جمعه در شهرهای زرد و نارنجی با رعایت دستورات بهداشتی

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان در خصوص وضعیت برگزاری نمازجمعه گفت: امکان برگزاری نمازجمعه در شهرهای زرد با رعایت فاصله گذاری وجود دارد، همچنین در شهرهای نارنجی باید در فضای باز با سقف بلند و ظرفیت محدود امکان برگزاری نمازجمعه وجود دارد. در شهر اصفهان نیز که در وضعیت نارنجی قرار دارد، به دلیل وضعیت مناسب مصلی اصفهان، امکان برگزاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مورد ادارات و دستگاه‌ها و صنوف لازم است الزامات و تصمیم‌های جدیدی برای سرعت دادن واکسیناسیون گرفته شود و مانند مدارس که روند واکسیناسیون در آنها تسریع شد روند واکسینه شدن افراد در این دستگاه‌ها هم تسریع شود.

غلامی اظهار کرد: محدودیت تردد از شهرهای قرمز به شهرهای نارنجی و زرد همچنان برقرار است و محدودیت تردد بین شهرهای زرد وجود ندارد. منع تردد شبانه هم تا ۱۵ مهر لغو شده است.

منبع: ایمنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.