وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به ریاض در گفت‌وگو با رسانه‌های سعودی، ایران را به تعلل در انجام گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای متهم کرد.

وزیر خارجه فرانسه: باب گفت‌وگوها با ایران تا ابد باز نخواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به عربستان سعودی مدعی شد که باب گفت‌وگوها با تهران درباره توافق هسته‌ای، تا ابد باز نخواهد بود.

وی در گفت‌وگو با شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث مدعی شد که اقدامات ایران باعث شده است که بازگشت به میز مذاکره در وین پیچیده شود.

شبکه العربیه سعودی مدعی شد که وزیر خارجه فرانسه گفته است که گفت‌وگوهای منطقه‌ای با تهران باید شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های موشکی ایران نیز شود.

لودریان قرار است فردا در رأس هیئتی به عربستان سعودی سفر کند و با مقامات این کشور از جمله محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر پیش از سفر دوره‌ای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

یک منبع دیپلماتیک غربی در ریاض به خبرگزاری آلمان اعلام کرد: پرونده لبنان از مهمترین محورهای مذاکرات لودریان وزیر خارجه و ایمیه رئیس اطلاعات فرانسه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و معاون ارشد او خواهد بود.

همچنین تحولات یمن و طرح ریاض برای توقف جنگ در این کشور و موضوع هسته‌ای ایران، تاثیرات عقب نشینی آمریکا از افغانستان بر منطقه و تقویت همکاری دوجانبه میان دو کشور به ویژه در زمینه‌های نظامی و سرمایه گذاری از دیگر محورهای مذاکرات مقامات فرانسوی با ولیعهد سعودی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.