احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر مصر گفت: مسئله افضل بودن ما مسلمان ها و اینکه آخرت تنها برای ماست، اشتباه است.

آخرت تنها برای مسلمانان نیست

به گزارش قدس آنلاین، احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر مصر با بیان اینکه در خطابه اسلامی موارد خلافی وجود دارد که باید اصلاح شود، گفت: از جمله این موارد ادعای افضل بودن ما مسلمان ها و اینکه آخرت تنها برای ماست. امّا این اشتباه است.

وی در برنامه "التاسعه" که از شبکه یک تلویزیون مصر پخش می شود، مدعی شد: می خواهیم این ادعای دروغین و غرور کاذب که برخی از ما تصور می کنند که مسلمانان بی نظیر، بهترین، بخشنده ترین و کامل ترین هستیم و اینکه آخرت تنها برای ماست را بررسی کنیم. این ادعای بسیار اشتباهی است؛ چرا که پروردگار ما تکثر را پذیرفته و فرموده: لکم دینکم ولی دین «دین شما برای خودتان، و دین من برای خودم».

احمد کریمه وجود ادعای استعلا و برتری را محکوم کرد و ابراز امیدواری کرد که میان ادیان درگیری نباشد و خواستار همکاری در زمینه نقاط مشترک میان ادیان شد.

اظهارات احمد کریمه، انتقادات شماری از فعالان شبکه اجتماعی را در پی داشته است. محمد ناصر فعال رسانه ای مصری در صفحه تویتر خود نوشت: "یهودیان و مسیحیان می گویند که تنها آنها هستند که وارد بهشت ‌می شوند. پس این ما نیستیم که می گوییم. خداوند ما این امر را تأیید کرده است".

این اظهارات کریمه چند روز پس از اظهارات ابراهیم عیسی روزنامه نگار مصری بیان شد که در حضور عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر خواستار حذف ردیف دین از کارت شناسایی و توقف تدریس متون دینی در برنامه درسی شد و در خصوص دلیل عدم افزودن متون مسیحی و یهودی به برنامه درسی پرسشی مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.