رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با تاکید بر اینکه واردات سوخت از ایران یک جهش کیفی در برابر محاصره آمریکا ضد لبنان بود، اظهار داشت، اسرائیل از ورود به معادله جنگ دریایی با حزب‌الله وحشت دارد.

 اسرائیل از ورود به معادله جنگ دریایی با حزب‌الله وحشت دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری العهد، سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله در در نشست ویژه‌ای که بسیج آموزشی حزب الله در منطقه «بنت جبیل» در نبطیه برگزار کرده بود، اظهار داشت، ما امروز چالش‌های زیادی داریم، از جمله چالش‌های منطقه‌ای و ما تبدیل به یک بخش اساسی از معادله منطقه شده‌ایم. برخی لبنانی‌ها از این کلمه می‌ترسند اما این مشکل آنهاست و ما همچنان باید از کشور و مردم و آینده سرزمین خود دفاع کنیم. هیچ راهی برای پایداری لبنان وجود ندارد؛ جز اینکه ما یک طرف قوی در معادله منطقه باشیم.

سید صفی‌الدین ادامه داد، هرگونه بحث دیگر هیچ ارزشی ندارد و در خدمت منافع اسرائیل قرار می‌گیرد که از دست حضور و سلاح و مقاومت ما فریاد می‌زند و دستاوردهایی که ما محقق کرده‌ایم خواب برای این رژیم نگذاشته است. ما مسئولیت خود را در برابر مسئله مردمی و معیشتی و مالی و اقتصادی بر عهده گرفتیم و اهدافی داشتیم که در وهله اول دشمن را در حالت ناامیدی قرار دهیم و در وهله بعدی کنار مردم حاضر ‌شویم تا آنها را به زندگی طبیعی برگردانیم و سپس در جنگی که علیه ما به راه افتاده، استوار بایستیم.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود، درست است که ما نمی‌توانیم همه نیازهای مردم را برطرف کنیم اما می‌توانید با مردم در کنار یکدیگر باشیم و در این میان مقاومت و پایداری نتایج فوق‌العاده‌ای دارد. همان طور که ما در جنگ جولای که ۳۳ روز طول کشید مقاومت کردیم و نتایج آن را دیدیم. همچنین نتایج آن را در جنگی که آمریکا و اسرائیل و متحدانشان علیه لبنان به راه انداخته و می‌خواستند لبنانی‌ها را به زانو در بیاورند، دیدیم.

وی تصریح کرد، ما به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید کنیم و گام‌هایی برداریم که معادلات را تغییر می‌دهد. ما این اهداف را پیش روی خود قرار داده‌ایم و گفتیم باید تا آنجا که ممکن است در این مسیر پیش برویم. همانطور که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در ابتدای بحران لبنان تاکید کرد، اینکه هرکس به فکر گرسنگی دادن به لبنانی‌ها و نابودی آنها باشد و ما سکوت کنیم، هرگز اتفاق نخواهد افتاد و ما هرگز آن را نمی‌پذیریم.

سید صفی الدین در ادامه گفت، ما در دولت قبلی و همچنین در مرحله دولت پیشبرد امور در وزارتخانه‌های خود شبانه‌روز کار می‌کردیم و همه شاهد این موضوع بودند و حتی در وزارتخانه‌هایی که هیچ ارتباطی به ما ندارد، تلاش کردیم؛ در حالی که برخی از افراد اصلا با یکدیگر صحبت نمی‌کردند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد، اسرائیل می‌داند که موشک‌های ما به دورترین نقطه در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌رسد و ما می‌توانیم از ورود هرگونه کشتی به عکا یا حیفا یا تل‌آویو و هر مکان دیگری جلوگیری کنیم.

سید هاشم صفی الدین ادامه داد، ما وارد این نبرد شده‌ایم و این یک هشدار و اعلام گذر به مرحله جدید بود. ما حدود ۶ ماه صراحتاً به مسئله سوخت و مرزها و نتایج آن فکر می‌کردیم اما گفتیم که باید صبور بود تا زمان مناسب فرا برسد. زمانی که ما داخل این نبرد شدیم نتایج آن کاملاً روشن شد و آمریکا و غرب و همه کشورهای هم پیمان آن در یک آزمون سخت قرار گرفتند. ما می‌گوییم که آمریکایی‌ها لبنان را از نظر امنیتی، سیاسی، مالی و اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌دهند و در دولت لبنان نفوذ دارند و مهره‌های داخلی زیادی در این کشور دارند. ما تا این لحظه وارد نبرد برای خروج آمریکا از دستگاه دولتی لبنان نشدیم اما اگر روزی فرا برسد که وارد این جنگ شویم لبنانی‌ها چیز دیگری خواهند دید.

وی افزود، ما وارد این نبرد نشدیم؛ چرا که ظرفیت لبنان را می‌دانیم. دشمنی آمریکا با لبنان کمتر از دشمنی اسرائیل نیست و گاهی بیشتر از آن است. ما بر ثبات و آرامش کشور تاکید داریم و همه می‌بینند که ما برای بقای لبنان چه می‌کنیم.

سید صفی‌الدین در ادامه درباره واردات سوخت از ایران تاکید کرد که این موضوع یک جهش کیفی در برابر محاصره ناعادلانه آمریکا و غرب ضد لبنان است و ما می‌گوییم که این آخرین گام نخواهد بود و به امید خدا گام‌های زیادی داریم که می توانیم برداریم؛ گام‌هایی که دشمنان را نگران و سردرگم می‌کند و ممکن است هزینه‌های بیشتری برای آنها داشته باشد.

وی تصریح کرد، این مرحله گام جدید و پیشرفته‌ای بود و درها باز و دولت تشکیل شد. ما همچنین مسئولیت خود را بر عهده می‌گیریم و در همه عرصه‌هایی که می‌توانیم دستاوردی داشته باشیم حضور خواهیم داشت. اکنون جهان عرب و اسلام در خاورمیانه شاهد صحنه‌های جدیدی است و همه می‌بینند که در سوریه چه می‌گذرد و همه کشورها در تلاش برای برقراری ارتباط با آن هستند. همچنین همه می بینند که متحدان آمریکا در لبنان چگونه در حالت سکوت و مرگ فرو رفته‌اند.

سید هاشم صفی‌الدین گفت، اوضاع سیاسی منطقه دارای تغییرات زیادی است و آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند ما را از سرمایه‌گذاری در این تغییرات و پیروزی‌ها منع کنند اما موفق نخواهند شد. ما مفتخریم که در تمام سال‌های گذشته به رهنمودهای امام موسی صدر عمل کردیم.

وی در پایان به ارائه توضیحاتی درباره نحوه توزیع سوخت در مراکز حیاتی لبنان و همچنین مدارس با توجه به شروع فصل سرما و باز شدن مدرسه‌ها پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.