سی ان ان در گزارشی اعلام کرد برخی کشورهای آسیایی از نظر میزان واکسیناسیون افراد در برابر کرونا از آمریکا پیش افتاده اند.

برخی کشورهای آسیایی در واکسیناسیون از آمریکا پیش افتادند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سی ان ان، در اوایل همه گیری کرونا، آسیا تمرکز خود را روی تدابیر ایمنی همچون ماسک زدن و اعمال محدودیت سفر متمرکز کرد، اما بسیاری از کشورها در اجرای برنامه واکسیناسیون کند عمل می‌کردند. اما اکنون میزان واکسیناسیون در بعضی کشورهای آسیایی از آمریکا بیشتر شده است. سنگاپور بیش از ۸۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده است. میزان واکسیناسیون در مالزی و ژاپن نیز بالاست، اما در آمریکا فقط کمی بیش از ۵۵ درصد مردم واکسن زده اند.

تیکی پانگِستو، رئیس ائتلاف مصونیت سازی هند و اقیانوس آرام و کارشناس بیماری‌های عفونی در گفتگو با این شبکه از ژنو در پاسخ به سؤال مجری درباره پیشرفت برخی کشورهای آسیایی در بالا بردن سطح واکسیناسیون گفت: شاید این امر به دو علت باشد. اول اینکه در بیشتر کشورهای آسیایی اراده سیاسی بسیار قوی برای افزایش واکسیناسیون وجود دارد. به نوعی هدف واحد و همکاری خوبی از نظر توزیع واکسن دارند. دلیل دوم هم این است که برای مثال در مقایسه با اروپا یا آمریکا تردید کمتری (در میان مردم) برای تزریق واکسن و قبول این واقعیت وجود دارد که این واکسن‌ها بی خطر و مؤثر هستند. این‌ها دلایل اصلی هستند، اما دلایل فرهنگی هم در این میان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.