رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری دولت از ظرفیت نخبگان کشور، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به دور از نگاه سیاسی با صاحب‌نظران و نخبگان، جلسات منظم کارشناسی برگزار کنند و از نظرات آنان بهره‌مند شوند.

آیت الله رئیسی: مدیران ارشد دولت از دیدگاه‌های نخبگان فارغ از نگاه سیاسی استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز در جلسه هیات دولت با تاکید بر ضرورت حاکمیت انضباط مالی در همه دستگاه‌های دولتی گفت: کار انقلابی به معنای بی‌نظمی نیست و پیشرفت در کارها فقط با نظم و انضباط ممکن است و اگر در جایی لازم بود از راه میانبر استفاده شود، آن هم باید بر پایه راهکار قانونی صورت گیرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وعده دولت سیزدهم برای افزایش صادرات غیرنفتی و حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید همه تلاش خود را برای توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه به کشورهای همسایه به کار گیرند.

رئیسی گفت: حمایت قانونی، حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاری باید به بهترین نحو صورت گیرد تا سرمایه‌گذاران و به ویژه ایرانیان خارج از کشور در عمل ببینند که ایران امن‌ترین و بهترین نقطه برای سرمایه‌گذاری آنان است.

وی با تاکید بر تضمین امنیت سرمایه‌، سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در کشور گفت: دولت به بهترین شیوه، نقش خود را در تسهیل سرمایه‌گذاری ایفا خواهد کرد و ضوابط پیچیده اداری باید از مسیر سرمایه‌گذاری برچیده شود.

رئیس جمهور همچنین از وزیر و مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نهاده‌های دامی کشور و آغاز خرید دام عشایری که در سفرهای استانی وعده داده شده بود، قدردانی کرد و گفت: پشت هر کمبودی علتی نهفته است اما گاهی شناسایی و رفع اساسی مشکل زمانبر است و باعث می‌شود کار از کار بگذرد و مردم در تنگنا قرار بگیرند. آقای رئیسی از وزیران خواست اجازه ندهند هیچ کالایی با کمبود مواجه شود و هرجا کمبودی پیش آمد، ابتدا به سرعت کمبود را برطرف کنید و سپس به دنبال علت‌یابی اساسی مشکل باشید.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه باید به اجتماعات صنفی که خواسته‌های منطقی دارند توجه شود، گفت: البته اگر خواسته اجتماع کنندگان منطقی نبود باید آنان را آگاه کرد اما نباید به خواسته‌های غیرمنطقی تن داد.

رئیس جمهور گفت: در هر صورت باید با کسانی که خواسته‌ای دارند و تجمع می‌کنند، گفتگو شود و نسبت به خواسته آنها روشنگری صورت گیرد.

رئیسی در ابتدای سخنان خود با تبریک و خوشامد به رئیس جدید سازمان صدا و سیما، گفت: رسانه ملی، پل اطمینان‌بخش و امیدآفرین بین دولت و مردم است که انتظارات و نظرات مردم را به دولت منتقل و دیدگاه‌ها و اقدامات دولت را برای مردم تبیین می‌کند.

وی افزود: پیشبرد اهداف دولت در گرو ارتباط با مردم است و رسانه ملی می‌تواند در شکل‌دهی و کیفیت این ارتباط بسیار موثر باشد.

رئیس جمهور همچنین با تبریک و خوشامد به رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: هرگونه توسعه در کشور باید منوط به حفظ محیط زیست باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.